L’empresa pública de Transports Metropolitans de Girona (TMG) reforçarà les freqüències de pas de la línia 10, que connecta amb els municipis de Fornells de la Selva, i de la L5, que passa per Vilablareix i Aiguaviva.
En concret, la primera comptarà amb un bus cada mitja hora, en comptes de cada hora, i en el cas de la segona línia, la freqüència serà cada quart d’hora. El reforç de les línies es posarà en funcionament a partir de l’1 de gener del 2026 i suposa una inversió global de 412.000 euros entre les dues línies. Aquests diners es pagaran amb la contribució dels ajuntaments i el suport econòmic de la Generalitat de Catalunya.
“El 2026 serà un gran any per al transport públic a Girona”, anunciava l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, aquest divendres al matí des de la plaça de l’Assumpció del barri de Sant Narcís. Ho feia en una roda de premsa conjunta amb la Generalitat i els ajuntaments de Fornells de la Selva, Vilablareix i Aiguaviva per anunciar el reforç de les línies de bus L5 i L10 a partir del gener del 2026.
En el cas de la Línia 5 hi haurà 120 expedicions diàries, el doble de les que hi ha actualment i això permetrà que hi hagi busos cada quart d’hora, en comptes de cada mitja hora com passa avui en dia. Serà en els dies laborables i permetrà connectar la ciutat amb espais com ara les instal·lacions d’Hipra al polígon d’Aiguaviva, el municipi de Vilablareix o els barris de Sant Narcís i Germans Sàbat.
Salellas assegura que aquesta millora en les línies és una “demanda històrica” dels veïns però també de municipis de l’àrea urbana de Girona i que des de fa anys que treballen colze a colze per oferir aquesta millora del servei de transport públic. Es calcula que amb el reforç del servei, se sumaran 85.000 passatgers anuals a la línia, que suposaria unes 350 persones al dia que agafarien aquesta línia de bus.
A més, s’ha aprofitat per ampliar els horaris i les primeres expedicions sortiran a les set del matí per afavorir que aquelles persones que van a treballar als polígons dels municipis propers de Girona puguin anar-hi en transport públic i no en vehicle privat o aquells veïns de municipis propers de la capital que han d’entrar a la feina a primera hora. De la mateixa manera, els busos acabaran el seu recorregut a les nou del vespre.
Un bus cada mitja hora a l’L10
Per altra banda, també es milloren les freqüències de l’L10. Fins ara, aquests busos passaven cada hora i a partir de l’any vinent ho faran cada mitja hora. Aquesta línia connecta la ciutat amb Fornells de la Selva i es preveu que amb l’increment de freqüències hi hagi 50.000 passatgers anuals.
L’ampliació del servei de busos suposa una inversió de 412.000 euros —224.000 per a l’L5 i 188.000 per a l’L10— que assumiran els ajuntaments i que compta amb la participació de la Generalitat de Catalunya. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha recordat que el Govern ha destinat 20 milions d’euros aquest any en la millora del servei de busos interurbans i ha anunciat que preveu dedicar-ne 20 milions més el 2026.
Paneque ha assegurat que les millores en les freqüències han permès “un creixement de dos dígits” en la majoria de línies i hi ha trajectes que han sumat entre un 20 i un 30% més de passatgers. Per altra banda, la consellera ha recordat que aquestes millores permeten “una igualtat d’oportunitats” perquè connecten barris i poblacions i això facilita que qualsevol persona “pugui accedir a equipaments esportius, culturals o llocs de treball” de forma ràpida i eficient sense haver de recórrer al vehicle privat.

