Una possible víctima de tràfic de persones amb finalitats d’explotació sexual ha estat identificada durant un dispositiu policial conjunt a la Jonquera (Alt Empordà), dut a terme el passat 8 de novembre en un local d’oci del municipi fronterer.
L’operació, coordinada entre la Policia Nacional, els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Civil, tenia com a objectiu combatre el tràfic de persones i altres delictes vinculats a la seguretat ciutadana, el trànsit i l’ordre públic.
Segons ha informat el Ministeri de l’Interior, els agents de la Policia Nacional van entrevistar 83 dones, van obrir vuit readmissions actives i van detenir dues persones per infraccions relacionades amb la Llei d’Estrangeria.
En el mateix establiment, els policies van incoar una falta molt greu per la contractació irregular d’un treballador i van detectar indicis que una de les dones podria estar sent víctima d’explotació sexual, motiu pel qual s’ha activat el protocol d’atenció i protecció per a víctimes de tràfic de persones. La dona ha estat traslladada a un centre d’acollida especialitzat, on rep assistència mèdica, psicològica i jurídica.
En paral·lel, els Mossos d’Esquadra van identificar 148 persones i van detenir quatre individus, un dels quals per tràfic de drogues i tres més per delictes d’alcoholèmia. També es van aixecar 3 actes per infraccions administratives i 11 per vulneracions de la Llei de Seguretat Ciutadana, a més de practicar 164 proves d’alcoholèmia —amb 14 positius— i 9 proves de drogues, de les quals vuit van donar positiu. Es van formular 28 denúncies de trànsit i 9 vehicles van quedar immobilitzats.
Pel que fa a la Guàrdia Civil, els agents van imposar dues denúncies per incomplir la normativa antitabac, una per venda il·legal de tabac i 16 actes per infraccions de la Llei de Seguretat Ciutadana, entre les quals 11 per consum o tinença de drogues i 5 per tinença d’armes prohibides.
Aquest dispositiu s’emmarca dins la lluita contra el tràfic de persones i la delinqüència organitzada a la frontera amb França, una de les zones amb més risc d’activitat criminal a Catalunya. Les tres forces policials han destacat la coordinació interinstitucional i han remarcat que la investigació continua oberta per determinar si la dona identificada forma part d’una xarxa més àmplia d’explotació sexual activa a la zona.

