Els Mossos d’Esquadra han detingut vuit persones relacionades amb 19 robatoris amb força en domicilis d’arreu de Catalunya, diversos d’ells comesos a les comarques gironines, entre el 23 d’agost i el 25 d’octubre. Els arrestats formaven part de tres grups criminals diferents, però amb un modus operandi gairebé idèntic, caracteritzat per la rapidesa, la mobilitat i l’ús de vehicles de lloguer a nom de tercers per evitar ser identificats.
Els grups actuaven sobretot en cases aïllades i cometien diversos assalts en pocs dies o fins i tot en una sola jornada, segons la policia.
Un dels grups desmantellats estava format per quatre persones d’entre 23 i 26 anys, a qui s’atribueixen vuit robatoris en domicilis. Entre ells, tres comesos el 3 de setembre en una casa de Bolvir (Cerdanya) i en habitatges de Berga i Sant Fruitós de Bages (Bages).
Els investigadors també els relacionen amb tres temptatives de robatori en habitatges de Masos de Pals i Pals (Baix Empordà), Gualta (Baix Empordà) i Girona, totes elles el 13 de setembre. A més, se’ls atribueix un assalt a la Roca del Vallès (Vallès Oriental) i un altre a Camprodon (Ripollès) el 25 d’octubre.
Les detencions d’aquest grup es van produir el 27 d’octubre a Calella (Maresme), Manlleu (Osona) i Tordera (Maresme). En aquest últim municipi, els Mossos van localitzar un domicili utilitzat pel grup on es van trobar rellotges, joies i eines que podrien haver estat utilitzades per accedir als immobles.
El segon grup criminal estava integrat per dos homes de 24 anys, detinguts a Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) el 21 d’octubre i a Tordera (Maresme) el 29 d’octubre. En aquest darrer cas, la detenció es va fer durant una entrada i registre vinculada a la primera investigació, fet que, segons els Mossos, demostra connexions entre els grups, tot i que actuaven de manera independent.
A aquest segon grup se li atribueixen dos robatoris amb força a Torà (Solsonès) el 24 de setembre. Els autors van fer servir un vehicle de lloguer per arribar i fugir del lloc dels fets, però la intervenció de veïns va precipitar la seva fugida. Gràcies a la informació aportada pels testimonis, la policia va localitzar el vehicle en una població propera, una clau determinant per a les detencions.
Pel que fa al tercer grup, estava format per dos homes de 24 i 27 anys. Els Mossos els van interceptar el 25 de setembre a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) quan, presumptament, tornaven d’un robatori. La investigació havia començat per un assalt en un domicili de Sant Vicenç de Castellet (Bages), a finals d’agost, on s’havien sostret objectes de valor, diners i un vehicle.
La policia va acabar relacionant aquest grup amb vuit robatoris més a cases aïllades de diverses comarques: Baix Llobregat, Baix Camp, Barcelonès, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Alt Empordà i Alt Camp.
Segons els Mossos d’Esquadra, la coordinació entre unitats territorials ha estat clau per desmantellar els tres grups criminals, que compartien tècniques, eines i fins i tot contactes per revendre el material sostret. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

