Girona formarà els taxistes per potenciar el català i l’acollida turística a la ciutat

L'objectiu és que el visitant tingui una experiència "més autèntica i alineada amb la realitat local"

L’Ajuntament de Girona vol potenciar el coneixement de l’oferta turística de la ciutat i l’ús del català com a llengua d’acollida entre els professionals del sector del taxi. Amb aquest objectiu, el consistori ha aprovat aquest matí a la Junta de Govern Local un conveni de col·laboració amb l’Associació Empresarial Taxi Girona.

“Amb aquest conveni reforcem el paper dels taxistes com a primera porta d’entrada a Girona. Són prescriptors directes de la ciutat, i volem que disposin de la informació, els recursos i el reconeixement que mereixen.

A través de la formació i del foment del català com a llengua d’acollida, millorem l’experiència dels visitants i projectem una imatge de Girona coherent amb la seva identitat cultural: una ciutat amable, preparada i orgullosa de qui és”, ha destacat la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica i Serveis Jurídics, Gemma Geis Carreras.

A través d’aquesta col·laboració, es pretén millorar la qualitat de l’experiència turística, reforçar el paper dels professionals del sector del taxi com a prescriptors directes i informadors de proximitat de la ciutat i projectar una imatge coherent amb els valors i l’estratègia turística municipal, basada en criteris de sostenibilitat, identitat cultural, hospitalitat i promoció de l’ús del català com a llengua d’acollida i de servei.

Amb aquesta finalitat, i en el marc del conveni, el consistori es compromet a organitzar tres sessions formatives adreçades als professionals del sector del taxi associats a l’Associació Empresarial Taxi Girona.

Pel que fa a l’aposta per la llengua catalana, es busca que contribueixi a enfortir la identitat de Girona i a oferir als visitants i usuaris del servei de taxi una experiència més autèntica i alineada amb la cultura local, en coherència amb les polítiques municipals d’enfortiment de la identitat lingüística i cultural.

Cal destacar que, en molts casos, els professionals del sector del taxi representen el primer punt de contacte de turistes i visitants amb la ciutat. Per aquest motiu, assumeixen un paper fonamental com a prescriptors de Girona i contribueixen de manera directa a configurar la percepció inicial i l’experiència global de les persones que arriben a la destinació.