TreballemGi assoleix xifres rècord amb 100 empreses, més de 1.000 participants i 2.200 entrevistes

Durant el certamen s'han ofertat més de 4.700 llocs de feina de 554 tipologies

La 17a edició de la fira d’ocupació TreballemGi, que organitza la Cambra de Comerç, ha assolit xifres rècord amb 100 empreses i institucions, més de 1.000 participants i 2.200 entrevistes de feina. Durant el certamen, s’han ofertat més de 4.700 llocs de treball repartits en 554 tipologies laborals.

Entre aquestes, ajudants de cuina, mecànics, administratius, venedors, cambrers o tècnics de qualitat. Aquest 2025, la fira ha comptat amb noves empreses com Primark, Toni Pons, Bonpreu, Leroy Merlin, Esteve i Ikea. La presidenta de l’àrea de formació de la Cambra, Pepita Perich, ha destacat “la gran implantació del TreballemGi i l’interès que tenen les empreses per trobar-hi talent”.

L’Auditori-Palau de Congressos ha acollit l’edició més ambiciosa del TreballemGi, la fira d’ocupació que organitza la Cambra de Comerç de Girona. A mig matí, la fira ja comptava amb més de 1.000 participants, entre els més de 700 visitants i els demandants d’ocupació registrats a la plataforma online.

També s’han fet fins a 2.200 entrevistes laborals. En el marc de la fira s’han ofert 554 tipologies de feina que sumen un total de 4.720 llocs de treball. Per primera vegada, el TreballemGi ha arribat al centenar d’empreses i institucions (30 més que en l’edició anterior). Per això, els estands s’han hagut de repartir entre dues plantes de l’Auditori-Palau de Congressos.

Des de primera hora del matí, la fira s’ha omplert de demandants de feina que podien fer entrevistes personals amb els responsables de recursos humans. Algunes de les empreses que s’han estrenat a la fira són Primark, Toni Pons, Bonpreu, Leroy Merlin, Esteve i Ikea.

Per complementar la fira presencial, també s’han organitzat presentacions breus, on una desena d’empreses participants han explicat el tipus de perfils que estan buscant. Paral·lelament, a la plataforma virtual del TreballemGi, els inscrits han pogut consultar la diversitat d’ofertes laborals. Des d’ajudants de cuina fins a mecànics, passant per administratius, venedors, cambrers o tècnics de qualitat.

La presidenta de l’àrea de formació de la Cambra, Pepita Perich, ha destacat “la gran implantació de la fira i l’interès que tenen les empreses per trobar-hi talent”. Perich també ha defensat “la utilitat” del format del TreballemGi, que permet que els caps de recursos humans de les empreses entrevistin molts candidats en poc temps, i de retruc, també facilita que aquells qui busquen feina trobin una oferta àmplia de llocs de treball.

A l’atur o canviar de feina

El TreballemGi, on la inscripció és gratuïta, s’obre tant a persones que es troben a l’atur com a d’altres que vulguin canviar de feina. S’ha fet presencialment a Girona, Figueres, Blanes i a la Universitat de Girona (UdG). A l’última edició que es va celebrar a la ciutat, va oferir més de 500 ofertes de feina i es van fer més de 3.000 entrevistes presencials.

Inicialment, TreballemGi va néixer com una fira d’ocupació juvenil, tot i que des de fa un temps es va obrir a totes les edats, sobretot davant l’elevada demanda de feina de majors de 30 anys.

Organitzada per la Cambra de Comerç, TreballemGi compta amb el suport de l’Ajuntament de Girona, la Diputació, la Generalitat i el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), el Consell Comarcal del Gironès i la UdG. La financen el Fons Social Europeu, el Ministeri de Treball i les Cambres de Comerç i rep cofinançament de la Unió Europea (UE).