L'aeroport de Girona rep més d'1.875.000 viatgers fins al setembre

El darrer mes trenca la tendència a l'alça de dos anys

L’aeroport de Girona ha rebut més d’1.875.000 viatgers fins al mes de setembre. En concret, i segons les dades d’Aena, els primers nou mesos de l’any han passat per les instal·lacions de Vilobí d’Onyar (Selva)1.875.490 passatgers, un 10% més que en el mateix període del 2024.

Tot i l’augment global en l’acumulat de l’any, setembre ha trencat la tendència a l’alça dels darrers dos anys i mig. El mes ha tancat amb 299.797 viatgers, un 1,8% menys que el mateix mes de l’any passat. L’últim descens interanual registrat va ser el maig del 2023.

Ryanair continua sent l’aerolínia més important, i el 77,54% dels turistes es desplacen amb aquesta companyia. Els destins estrella han estat Londres, Brussel·les i l’aeroport alemany de Weeze.

Amb tot, el de setembre és un lleu descens en el nombre de passatgers que no tomba la tendència a l’alça en l’acumulat de l’any. Durant els primers nou mesos del 2025, un total d’1.875.490 turistes han volat des de l’aeroport de Girona, un 10% més que en el mateix període del 2024. També hi ha hagut més moviments d’aeronaus: des de gener, s’han registrat 22.272 vols, un 17,4% més que l’any anterior.

Ryanair és, de llarg, la companyia que més persones ha transportat des de l’aeroport de Girona entre gener i setembre. L’aerolínia ha mogut 1.494.522 passatgers, un 79,6% del total. També ha estat la companyia líder al setembre, l’últim mes de la temporada turística, amb 232.468 viatgers, un 77,54% del total.

Els destins estrella durant el mes de setembre han estat Londres, Brussel·les i l’aeròdrom alemany de Weeze. Un total de 21.248 passatgers han volat cap a Stansted (un 3,5% més que el 2024), mentre que Charleroi ocupa el segon lloc amb 19.323 viatgers, tot i un descens del 16,2% respecte de l’any anterior. Completa el podi Weeze, amb 17.862 turistes, un 16,1% més que el setembre passat.

Són, seguint el mateix ordre, els tres aeroports que han connectat més passatgers des de l’aeroport de Girona - Costa Brava des de gener.