Campanya de l'Associació Contra el Càncer per mostrar la duresa en els tumors de mama

Un artista pinta la façana de l'entitat com a tret de sortida

L’Associació Contra el Càncer de Girona ha encetat aquest dimecres una campanya que mostra la duresa de la malaltia en tumors de mama. L’objectiu és “mostrar que al darrere de cada dona amb càncer de mama hi ha patiment i por”, segons explica la gerent Pepi Soto. Al llarg dels anys, l’entitat ha vist com el càncer de mama s’associava com “una campanya festiva, de color rosa i d’alegria”.

Malgrat tot, des de l’associació recorden que és una malaltia dura. Com a tret de sortida de la campanya, titulada ‘Ens ho prenem a pit’, un artista pinta un mural a la façana de l’associació del carrer d’Eiximenis i on a banda del color rosa, també hi ha el lila i altres colors que volen mostrar la cruesa d’un tumor amb una elevada supervivència.

Amb l’inici del mes d’octubre l’Associació Contra el Càncer de Girona ha engegat la campanya de sensibilitzacióEns ho prenem a pit’ amb un acte a la seu de l’entitat que hi ha al carrer d’Eiximenis. La gerent de l’entitat a Girona, Pepi Soto, ha assegurat que enguany han buscat un enfocament diferent de la campanya. Després d’anys de veure com s’estava convertint en “una campanya festiva i de color rosa” han decidit que aquest 2025 volien recordar el motiu de la sensibilització d’aquesta malaltia. “Volem visibilitzar la problemàtica real de les dones amb càncer de mama”, reafirmava Soto.

Per això aquest any es farà una campanya molt local amb xerrades, taules rodones i actes que permetin explicar “el patiment i la por” que tenen les dones amb un tumor de mama. Per visibilitzar-ho, aquest dimecres s’ha fet un acte amb dones que han patit aquest càncer que han explicat la seva experiència.

Pepi Soto detalla que la campanya d’enguany s’ha dissenyat conjuntament amb pacients de càncer que són membres de l’associació. Es tracta d’una de les noves línies estratègiques que té l’associació a l’hora de fer actes i campanyes. “Hem institucionalitzat la participació dels socis i per això aquesta campanya està dissenyada conjuntament amb ells”, explicava la gerent.

Un tumor amb supervivència elevada

En l’acte inicial de ‘Ens ho prenem a pit’, el director general de l’Institut d’Oncologia de Catalunya (ICO), Joan Brunet, ha aprofitat per explicar la malaltia. Brunet ha detallat que és un dels tumors “amb més supervivència” i que en els últims anys s’ha millorat molt gràcies al diagnòstic precoç que es fa d’aquest tipus de malaltia.

Malgrat tot, el director general de l’ICO demana no caure en el cofoisme ni relaxar-se perquè “la millora es produeix perquè veníem d’unes dades desastroses”. Per això ha destacat que cal continuar investigant en aquest tipus de tumors al mateix temps que parlar de les necessitats que tenen les dones que pateixen aquest tipus de càncer. Són necessitats que “a vegades hem de donar resposta des de l’atenció sanitària i altres vegades hi intervenen les entitats i associacions”, segons explica Brunet.

En paral·lel, la campanya també ha engegat amb la pintada d’un mural a la façana de la seu gironina de l’associació, que està al carrer d’Eiximenis. L’artista Pau Morales busca plasmar la duresa de la malaltia des d’un vessant cultural. Per fer-ho, dibuixa una dona amb la façana de Girona al fons i amb els colors rosa i lila com a predominants.