La Policia Nacional descentralitza l'atenció d'estrangeria i amplia horaris a Girona

Les noves mesures busquen reduir esperes i facilitar l'expedició de NIE

La Subdelegació del Govern a Girona i la Policia Nacional han posat en marxa un pla per reforçar l’atenció d’estrangeria a la demarcació, amb l’objectiu de reduir esperes i facilitar els tràmits.

A partir de la setmana vinent, la targeta d’identitat d’estranger (TIE) es podrà expedir a totes les unitats de documentació segons el domicili del sol·licitant, evitant desplaçaments. També s’amplien horaris d’atenció a la tarda i s’implanta un nou sistema de cites automàtiques, pioner a Espanya, que agilitzarà el procés un cop concedida la residència. Girona, Figueres, Sant Feliu de Guíxols i, des de l’1 d’octubre, Portbou, veuran reforçats els punts d’expedició.

El pla inclou un increment de personal, més punts d’expedició i un sistema que permet a la Policia Nacional convocar directament els sol·licitants amb resolució favorable. El subdelegat del Govern, Pere Parramon, ha destacat que l’objectiu és oferir un servei més àgil i modern, capaç de reduir la frustració de les llargues esperes.

A més, es mantenen centralitzades a Girona les gestions de sol·licituds d’asil, mentre que l’Oficina d’Estrangeria reforça l’atenció presencial i la tramitació electrònica. Les mesures també preveuen acords amb l’Ajuntament de Girona per simplificar tràmits i donar prioritat a col·lectius vulnerables, com víctimes de violència de gènere, menors o temporers.

Amb aquest paquet d’accions, les administracions busquen consolidar un model d’atenció més eficient i proper a la ciutadania.