Vilafant fa arribar a Foment la proposta per millorar la senyalització d'accés al TAV

L'alcaldessa diu que amb set o vuit nous indicadors seria suficient

Gairebé tres anys desprès de la posada en funcionament de l'estació del TAV, l'Ajuntament de Vilafant ha fet arribar a Foment una nova proposta, la segona, per millorar el més aviat possible la senyalització dels accessos a l'estació de Figueres-Vialafant donada la gran quantitat d'usuaris que tenen dificultats per arribar-hi.

El document, que proposa instal·lar set nous indicadors, vol millorar l'accés a l'estació dels vehicles que hi arriben des de l'AP-7 provinents de Girona, i d'aquells que ho fan via l'N-II i la N-260. Cantenys recorda que actualment la senyalització "més que deficient és nul·la", el que obliga Foment, titular d'aquestes vies, a posar-hi solució en un termini curt de temps.

L'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, explica que des de la posada en servei de l'estació del TAV Figueres Vilafant el mes de desembre de 2010, tant Foment com ADIF han donat diverses excuses per no millorar la senyalització per accedir a l'estació tal com reclamaven els ajuntaments afectats. Primer van ser motius econòmics, recorda Cantenys, i fa uns mesos van afegir que faltava un document amb propostes concretes per implementar aquestes millores quan ja se n'havia presentat un abans que l'estació entrés en funcionament, assegura.

És per això que gairebé tres anys desprès de la posada en servei de l'estació, l'Ajuntament de Vilafant ha fet arribar una nova proposta a Foment per desencallar definitivament la qüestió i evitar d'aquesta manera que "la gent es continuï perdent" per culpa d'una senyalització que "més que deficient és nul·la".

La nova proposta, explica Cantenys, inclou la instal·lació de set o vuit senyals que facilitin l'accés a l'estació a tots aquells vehicles que hi volen accedir des de l'AP-7 venint de Girona, i als que ho fan via l'N-II o la N-260. En aquest sentit, i a tall d'exemple, Cantenys recorda que els vehicles que surten de l'AP-7 es troben amb una única senyalització a la primera rotonda abans d'arribar al trencall de la N-260, el que fa que molts es perdin quan entren a Figueres.

Cantenys espera que amb la nova proposta a la mà, Foment no trigui gaire a solucionar el problema perquè la inversió econòmica no és molt gran i perquè és "escandalós" que una estació amb l'afluència de passatgers que té la de Figueres Vilafant no sigui fàcilment localitzable.