El FITAG 2025 de Girona tanca amb més de 3.000 espectadors i pràcticament tot 'sold out'

L'organització celebra que el certamen és un "referent" en el teatre amateur

El Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona (FITAG) ha tancat l’edició del 2025 amb més de 3.000 espectadors i la majoria dels espectacles amb les localitats exhaurides. En total, hi ha hagut divuit propostes de companyies d’arreu del món, que han confirmat l’esdeveniment com “un referent” en el teatre amateur.

La nova proposta FITAG-Off, una sèrie d’espectacles consecutius celebrats a la sala La Planeta des de les deu del matí fins a les deu de la nit, va acollir fins a 250 espectadors, mentre que FITAG Municipis també va experimentar un increment de públic. La 25a edició del festival s’ha celebrat entre el 26 i el 31 d’agost a espais culturals i singulars de Girona.

Alguns d’aquests espais han estat l’auditori Viader, el pati de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona, el Centre Cultural La Mercè o el Pati de Venus de l’edifici de la Generalitat. També hi ha hagut teatre amateur en quatre municipis més de la demarcació: Caldes de Malavella, la Cellera, Sant Gregori i Vidreres.

El festival ha destacat per la seva aposta per l’accessibilitat i la voluntat d’arribar a tots els públics. En aquest sentit, hi ha hagut espectacles per a persones amb ceguesa, amb llenguatge signat en català per a persones amb sordesa, i amb subtitulació. Els espectadors també han pogut gaudir de La Prèvia, un espai situat a la plaça de l’Hospital, davant de la Casa de Cultura, que cada vespre s’ha convertit en punt de trobada entre companyies i públic.

L’organització ha subratllat la “gran resposta” del FITAG de Nits, un espai d’improvisació on actors amateurs i fins i tot espectadors han pujat a l’escenari per mostrar el seu talent. Així mateix, el FITAG Barris, recuperat en aquesta edició, ha implicat els veïns i veïnes en la vida cultural de Girona.

El festival és organitzat per la Diputació de Girona i coordinat per la Casa de Cultura, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Girona. Per tercer any consecutiu, la direcció artística, producció i dinamització han anat a càrrec de Baowatt, Produccions Oníriques.