Joan Roca, el xef del Celler de Can Roca, és el protagonista d’un espot promocional impulsat per l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro per posar en valor els atractius del municipi. En el vídeo, difós a través de xarxes socials sota el títol Mirades a Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, el cuiner fa un viatge emocional als seus records d’infantesa al litoral del Baix Empordà.
Roca descriu Platja d’Aro com “un lloc especial” estretament vinculat a diverses etapes de la seva vida. Recorda amb afecte els dies de joc amb el seu germà Pitu i els cosins a la platja, així com els dinars familiars amb pollastre amb samfaina i truita de patata, sovint a la sorra o entre les pinedes del camí de tornada.
En el vídeo, gravat amb un to intimista, el xef explica que aquest paisatge conserva encara avui “aquell magnetisme” que el va captivar de petit. Defineix Platja d’Aro com “un espai de desconnexió, d’inspiració, agradable per passejar” i en destaca la qualitat del seu entorn i la seva gastronomia: “un lloc on pots menjar bon producte ben cuinat i en un entorn privilegiat”.
La campanya busca projectar el municipi com un destí turístic que va més enllà del sol i platja, i que ofereix experiències vinculades a la memòria personal, el bon menjar i el contacte amb la natura. L’elecció de Joan Roca, amb una trajectòria arrelada a Girona i reconeixement internacional, pretén reforçar el vincle entre la cuina d’excel·lència i el territori.
Amb aquesta acció, l’Ajuntament aposta per una promoció centrada en els valors emocionals i l’autenticitat, alineant-se amb una estratègia que prioritza la qualitat per davant de la massificació.