L’Oficina d’Estrangeria de Girona, en col·laboració amb la Policia Nacional, ha engegat un sistema automàtic de cites per agilitzar l’expedició de les targetes d’identitat d’estranger (TIE) i resoldre els col·lapses i retards que acumula el servei. A partir d’ara, quan es resolgui favorablement un permís de residència —tant les que tramiti la mateixa oficina com les que es facin des del servei del Ministeri— s’enviarà automàticament una cita assignada perquè la persona pugui tramitar la TIE en un termini màxim de quinze dies. Això sí, segons informa la Subdelegació, sempre i quan no es tracti de resolucions “condicionades a altres tràmits previs” (com l’alta a la Seguretat Social o l’entrada al territori estatal).
La informació sobre la cita s’enviarà mitjançant missatge de text SMS o correu electrònic, a un número de telèfon mòbil o una adreça de correu que haurà facilitat la persona interessada. En cas de no rebre cap comunicació al cap de quinze dies, o si la persona no pot assistir a la cita assignada, l’interessat o interessada haurà de demanar-la manualment a través del portal oficial de cites prèvies.
Segons destaca la Subdelegació, “aquesta iniciativa s’emmarca en una estratègia de millora de l’eficiència administrativa i optimització dels recursos públics, i suposa una simplificació del procediment per a les persones estrangeres”. El nou sistema evita passos intermedis i redueix l’espera per a l’obtenció de la documentació. “L’objectiu és garantir un millor aprofitament de les cites disponibles i oferir una atenció més àgil i directa a la ciutadania”, explica la Subdelegació.