L'alcaldessa de Ripoll signa un ban prohibint l'ús del burquini a la piscina municipal

La Llei d'Igualtat de Catalunya permet l'ús de vestits de bany complets

L’alcaldessa de Ripoll, Sílvia Orriols, ha anunciat a través de la xarxa social ‘X’ que ha signat un ban per prohibir l’ús del burquini a la piscina municipal argumentant motius de seguretat. Orriols ha afegit: “Recomano a la resta d’ajuntaments catalans que facin el mateix… Això ja passa de mida”.

La Llei d’Igualtat de Catalunya aprovada el 2020 va establir que es permet l’ús de vestits de bany complets, inclosos els burquinis, així com també la pràctica del ‘topless’ per promoure la “llibertat individual i la igualtat de gènere”.

Orriols ja va enviar una carta el 2023 a la conselleria d’Igualtat i Feminismes demanant que no es permetés l’ús de vestits de bany integrals a les piscines públiques.