Gelati Dino, empresa empordanesa especialitzada en gelats artesans italians, ha ampliat la seva presència a Catalunya amb dues noves obertures: una al Centre Comercial Splau de Cornellà de Llobregat i una altra al centre de Girona. Amb aquestes incorporacions, la companyia suma 39 punts de venda i es fixa com a objectiu assolir les 40 gelateries abans d’acabar l’any 2025.
Actualment, 25 establiments es troben repartits entre les províncies de Barcelona, Girona i Tarragona, mentre que la resta es localitzen en altres punts de l’Estat, com Madrid, Màlaga o Saragossa, i en mercats internacionals com França, el Marroc o Qatar. En aquest context, Catalunya continua sent el territori prioritari per a l’empresa, que hi concentra la seva major activitat comercial i de producció.
La nova gelateria de Girona, situada a Plaça Catalunya, destaca per ser un dels locals més grans del grup. Amb 150 metres quadrats, compta amb producció pròpia i un ampli espai exterior amb vistes al Pont de Pedra. Aquest establiment representa el retorn de Gelati Dino al centre de la ciutat, després del tancament del local històric que va obrir l’any 1998 a la Rambla de la Llibertat. Paral·lelament, la marca manté des de fa dues dècades un punt de venda al Centre Comercial Espai Gironès, a Salt.
El director de màrqueting de Gelati Dino Gruppo, Stefano Rosso, ha subratllat que “Catalunya és el mercat més important per a nosaltres”, i ha destacat la combinació de clima, activitat turística i reconeixement de marca com a factors determinants per a la consolidació de la firma a la regió. Segons Rosso, el nou local de Girona “és un lloc espectacular perquè la gent gaudeixi dels nostres productes”, i suposa una aposta per l’elaboració artesanal in situ com a tret distintiu del model de negoci.
La botiga del Centre Comercial Splau, per la seva banda, compta amb 20 metres quadrats, terrassa i obrador propi, una fórmula que l’empresa implementa de manera sistemàtica en totes les noves obertures. La posada en marxa d’aquests dos establiments ha suposat la creació d’entre 12 i 15 llocs de treball.
Després de renovar recentment els locals de Roses i Platja d’Aro, i d’obrir a principis d’any una botiga al Centre Comercial Parquesur de Leganés, l’empresa preveu continuar creixent a altres ciutats de l’Estat i obrir-se a nous mercats internacionals a mitjà termini.