La majoria del comitè d’empresa de Girona+Neta, encarregada de la neteja viària i recollida de residus a la ciutat, denuncia “descontrol absolut” i “desorganització” en l’aplicació del nou contracte i els canvis en el sistema d’escombraries. En un comunicat, la Intersindical remarca que des del setembre del 2022 hi ha hagut un “canvi de paradigma significatiu” en la gestió de les deixalles, amb la implantació de sistemes com el porta a porta, els contenidors intel·ligents i les limitacions horàries, però que això no ha anat acompanyat de les eines “adequades” per a la plantilla. “La majoria del comitè d’empresa de Girona+Neta denuncia les condicions precàries de la plantilla”, subratllen.
Els representants dels treballadors adverteixen que pateixen “directament” les conseqüències “de les exigències europees i la passivitat dels ajuntaments”: “La decisió d’implantar un servei d’aquestes característiques basant-se únicament en planificacions de despatxos ha demostrat ser irresponsable i poc realista”.
El comitè defensa que la plantilla surt “cada dia a complir amb la seva feina” sense els recursos adients i critiquen que tant l’empresa com l’equip de govern intentin “minimitzar les seves responsabilitats” a través de publicacions a xarxes socials i “desinformant sobre les assemblees de treballadors”. “Aquesta actitud d’assenyalar amb el dit és una clara evasió de les responsabilitats en matèria de gestió i organització”, lamenten.
Els representants dels treballadors alerten que la implantació del nou contracte i els canvis en el sistema de recollida s’ha traduït en un “augment molt significatiu de la càrrega de feina”. I indiquen que aquest increment és degut a “múltiples factors”, sobretot “la manca d’eines adequades, desorganització del servei, problemes amb la nova infraestructura, canvis constants en les peticions i problemes de gestió”.
La Intersindical adverteix que aquesta situació ha comportat que els accidents laborals i baixes “es mantinguin”, però que siguin “més greus”. Per això, carreguen contra la “resposta nul·la” per part de l’empresa davant de “situacions urgents el dia a dia” i remarquen que es troben immersos en una situació de “descontrol absolut”. “Exigim que es respecti el conveni vigent i els drets laborals”, conclouen.
El comunicat de la majoria del comitè d’empresa arriba després de queixes i incompliments detectats en l’aplicació del nou contracte. La setmana passada, veïns de Girona van entregar més de 6.800 firmes a l’Ajuntament per reclamar una millora en la recollida d’escombraries i es van concentrar a les portes del consistori per denunciar l’estat “lamentable” de la ciutat. A més, l’equip de govern va fer públic que engegava els tràmits per imposar una sanció de més de 258.000 euros a l’empresa per incompliments reiterats del contracte, la segona multa interposada.