Girona ha registrat un notable augment d’afiliacions a la Seguretat Social durant el mes de maig, dins del conjunt de dades positives per a Catalunya. A la demarcació, destaquen comarques com la Selva, amb un increment del 3,5%, i el Baix Empordà, amb un creixement del 2,6% respecte a l’abril. En total, Girona ha sumat 3.819 nous afiliats, consolidant així la seva aportació al creixement general de l’ocupació a Catalunya.
Catalunya va assolir un total de 3.702.615 afiliats a la Seguretat Social al maig, una pujada de l’1,3% mensual i del 2,3% en termes interanuals, segons dades de l’Idescat. Això representa 82.535 persones afiliades més que el maig de 2024. L’increment ha estat generalitzat a totes les comarques excepte la Terra Alta (‑0,7%) i el Pallars Sobirà (‑0,4%).
Els afiliats de nacionalitat estrangera van augmentar un 4,8% interanual, una xifra per sobre del creixement dels de nacionalitat espanyola (+1,7%). En comarques gironines com la Selva, la taxa de variació d’afiliats espanyols també ha estat destacada (+3,0%).
El sector serveis, que representa el 79,4% de les afiliacions a Catalunya, ha estat el principal motor del creixement. Ha sumat 80.060 afiliacions més que l’any anterior, amb un increment del 2,7%, el més elevat de tots els sectors. Aquest sector ha crescut a 39 comarques i Aran, incloses les gironines, amb una pujada del 4,1% a la Selva. En valors absoluts, els majors increments s’han concentrat al Barcelonès (20.855), Vallès Occidental (9.670) i Baix Llobregat (7.790).
Pel que fa a altres sectors, la construcció ha registrat un increment interanual del 2,6% (5.960 afiliacions més a Catalunya), mentre que l’agricultura ha disminuït un 1,6% (950 menys), amb caigudes a 24 comarques.
En comparació amb l’abril, l’afiliació ha crescut a 41 comarques. A banda de la Selva i el Baix Empordà, també destaquen la Ribera d’Ebre (4,0%) i el Segrià (3,9%). Per contra, s’han registrat descensos a Aran (‑1,5%) i a l’Alta Ribagorça (‑0,3%).
Les afiliacions per jornada parcial representen el 19,2% de les de règim general, amb una incidència més elevada entre les dones (25,9%) que entre els homes (12,6%). A la Selva, aquest tipus d’afiliació arriba al 15,5%, per sota de la mitjana catalana. Les xifres més altes es donen a la Cerdanya (22,2%) i al Barcelonès (22,1%).
Pel que fa a la temporalitat, la taxa se situa en el 10,1%, una reducció d’1,1 punts percentuals en un any. El Baix Empordà és la comarca amb el grau de temporalitat més baix (7,2%), mentre que els valors més alts es registren a la Ribera d’Ebre (13,9%), l’Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà (13,4%).