L’Ajuntament de Girona ha modificat la política de subvencions municipal en l’àmbit del comerç per tal de reforçar les associacions de comerciants de la ciutat i el paper que tenen com a element de cohesió social i econòmic dels barris.
L’import total destinat al foment de la dinamització del comerç local serà el mateix que fins ara -105.000 euros-, però s’ha canviat el règim de concessió de les subvencions actuals i a partir d’aquest 2025 no seran de concurrència competitiva sinó que s’adjudicaran de forma directa a favor de les entitats següents: Girona Centre Eix Comercial; Associació Zona U de Girona; Associació de Botiguers, Industrials i Veïns del Carrer de les Ballesteries; Associació de Comerciants del Modern; Associació de Comerciants de Germans Sàbat, Domeny i Taialà; Associació Xarxa de Comerciants de Sant Narcís, i Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona.
El canvi està motivat principalment per promoure el desenvolupament de les associacions i el teixit associatiu. Amb aquest tipus de subvencions directes l’entitat pot comptar amb recursos econòmics estables i previsibles per planificar les seves activitats a mitjà i llarg termini i això possibilita que augmenti la seva capacitat d’inversió en iniciatives de desenvolupament econòmic i comercial de la ciutat.
“Amb aquest nou model simplifiquem el sistema de subvencions i garantim un suport més eficient i estable per a les associacions de comerciants. Això permet reforçar el seu paper com a motor econòmic i social, especialment en la dinamització dels barris”, ha remarcat la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica i Serveis Jurídics, Gemma Geis.
A més, aquesta millora en l’eficiència i la sostenibilitat financera de les associacions de comerciants, té un benefici social i econòmic per a la ciutat pel que fa a la millora en l’eficàcia de les polítiques comercials i a l’impacte en la cohesió social del territori. Amb un finançament estable, les associacions poden contribuir a crear de noves oportunitats de comerç i generar un impacte positiu en l'economia local. Això repercuteix directament en la creació de llocs de treball, la dinamització dels barris i una millor qualitat de vida per a la ciutadania.
Un dels eixos estratègics de l’Ajuntament de Girona és potenciar la promoció econòmica de la ciutat a través de la seva dinamització comercial, tant en els eixos comercials com en els comerços de proximitat de barri, impulsant i donant suport a entitats que, amb les seves activitats, generin ocupació i un impacte econòmic en el teixit empresarial de la ciutat. El desenvolupament de les polítiques comercials locals requereix la participació activa del sector comercial i les seves entitats representatives. En aquest sentit, es constitueixen com a element cabdal en el desenvolupament econòmic i la cohesió social, especialment en l'àmbit dels barris, on la dinamització comercial contribueix de manera directa a la vitalitat del territori.