Girona resol adjudicar 105.000 euros a set associacions de comerciants de la ciutat

Enguany deixaran de ser de concurrència competitiva

L’Ajuntament de Girona ha modificat la política de subvencions municipal en l’àmbit del comerç per tal de reforçar les associacions de comerciants de la ciutat i el paper que tenen com a element de cohesió social i econòmic dels barris.

L’import total destinat al foment de la dinamització del comerç local serà el mateix que fins ara -105.000 euros-, però s’ha canviat el règim de concessió de les subvencions actuals i a partir d’aquest 2025 no seran de concurrència competitiva sinó que s’adjudicaran de forma directa a favor de les entitats següents: Girona Centre Eix Comercial; Associació Zona U de Girona; Associació de Botiguers, Industrials i Veïns del Carrer de les Ballesteries; Associació de Comerciants del Modern; Associació de Comerciants de Germans Sàbat, Domeny i Taialà; Associació Xarxa de Comerciants de Sant Narcís, i Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona.

El canvi està motivat principalment per promoure el desenvolupament de les associacions i el teixit associatiu. Amb aquest tipus de subvencions directes l’entitat pot comptar amb recursos econòmics estables i previsibles per planificar les seves activitats a mitjà i llarg termini i això possibilita que augmenti la seva capacitat d’inversió en iniciatives de desenvolupament econòmic i comercial de la ciutat.

“Amb aquest nou model simplifiquem el sistema de subvencions i garantim un suport més eficient i estable per a les associacions de comerciants. Això permet reforçar el seu paper com a motor econòmic i social, especialment en la dinamització dels barris”, ha remarcat la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica i Serveis Jurídics, Gemma Geis.

A més, aquesta millora en l’eficiència i la sostenibilitat financera de les associacions de comerciants, té un benefici social i econòmic per a la ciutat pel que fa a la millora en l’eficàcia de les polítiques comercials i a l’impacte en la cohesió social del territori. Amb un finançament estable, les associacions poden contribuir a crear de noves oportunitats de comerç i generar un impacte positiu en l'economia local. Això repercuteix directament en la creació de llocs de treball, la dinamització dels barris i una millor qualitat de vida per a la ciutadania.

Un dels eixos estratègics de l’Ajuntament de Girona és potenciar la promoció econòmica de la ciutat a través de la seva dinamització comercial, tant en els eixos comercials com en els comerços de proximitat de barri, impulsant i donant suport a entitats que, amb les seves activitats, generin ocupació i un impacte econòmic en el teixit empresarial de la ciutat. El desenvolupament de les polítiques comercials locals requereix la participació activa del sector comercial i les seves entitats representatives. En aquest sentit, es constitueixen com a element cabdal en el desenvolupament econòmic i la cohesió social, especialment en l'àmbit dels barris, on la dinamització comercial contribueix de manera directa a la vitalitat del territori.