L'Estat aprova el projecte per desdoblar l'N-II entre la variant de Figueres i Pont de Molins

El traçat té una longitud de 8 quilòmetres i costarà 118 MEUR

El Ministeri de Transports ha donat llum verda al projecte de desdoblament dels 8 quilòmetres de l’N-II entre la variant de Figueres i Pont de Molins (Alt Empordà). Amb un pressupost de 118,3 milions d’euros (MEUR), l’actuació té com a objectiu ampliar la capacitat de la via i millorar-ne la seguretat i la fluïdesa.

Els treballs començaran al sud de Figueres i s’enllaçaran amb un tram previ en fase de redacció que connectarà amb l’AP-7 al sud de la ciutat. El traçat finalitzarà al nord, on empalmarà amb un altre tram també en redacció per connectar amb l’AP-7 al nord de Figueres. El projecte s’està coordinant amb altres actuacions destinades a enllaçar la futura variant de Figueres amb l’autopista a través de vies d’alta capacitat.

El projecte es publicarà pròximament al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). Preveu duplicar la calçada de l’N-II entre els punts quilomètrics 748,800 i 757,040, millorant així les condicions de circulació.

A més, s’hi inclouen tres nous enllaços viaris: amb la C-31 (on s’adequarà l’enllaç actual), amb la C-260 (on es construirà una rotonda), i amb l’N-260, on s’hi preveuen dues rotondes addicionals. El projecte també contempla incrementar el rasant en gairebé tot el traçat, amb punts on l’elevació arribarà als 2,5 metres.