El Servei Català de Trànsit (SCT) reforçarà els filtratges a les sortides de la C-31 al voltant de Santa Cristina d’Aro (Baix Empordà) i en tallarà un accés, per evitar que els conductors facin drecera pel poble en les operacions tornada. Un dels punts clau serà a l’entrada al poble per l’autovia des de la sortida 314, on hi haurà panells lluminosos indicant que l’única opció per seguir en direcció Barcelona és per la C-31. Això provoca que aquells que vulguin fer la picaresca i passar per dins del poble es trobin l’accés de nou a l’autovia tallat. A més, des de l’SCT assenyalen que faran gestió de dades per intentar que els navegadors dels cotxes no ofereixin el pas per dins de Santa Cristina com a una via alternativa.
Tots aquells que per al pont de la Pasqua Florida de principis de juny vagin a la costa del Baix Empordà i tinguin previst fer la “picaresca” de passar per Santa Cristina d’Aro en l’operació retorn, per estalviar-se la cua, han de saber que no els sortirà bé. El Servei Català de Trànsit i l’Ajuntament de Santa Cristina han arribat a un acord per reforçar els filtratges a les entrades i sortides de la C-31, per tal d’advertir als conductors que, si la seva destinació és Girona o Barcelona, han de seguir per l’autovia “encara que hi hagi cua”.
Si, en canvi, són veïns o han de fer qualsevol gestió a Santa Cristina d’Aro, Castell d’Aro, S’Agaró o algun altre poble de les rodalies, podran desviar-se. Així es farà amb panells informatius per tal que els conductors se n’assabentin.
Ara bé, si algú pretén fer veure que necessita passar per Santa Cristina, i el seu objectiu és tornar a l’autovia per seguir en direcció Barcelona i estalviar-se cua, es trobarà que haurà de fer mitja volta, just a l’accés que hi ha des de Santa Cristina a la C-31, ja que quedarà tallat i “perdran encara molt més temps”.
Aquest acord és conseqüència del malestar que el poble viu en cada operació tornada des de la costa cap a Barcelona i que va obligar l’Ajuntament a tallar els accessos al municipi la setmana passada i només deixar entrar els veïns.
“El que volem és que no arribin a entrar i que es mantingui el flux de vehicles per la C-31, que és per on han de passar”, assenyala el director de l’SCT, Ramon Lamiel. L’alcalde de Santa Cristina, Josep Xifra, explica que la decisió de tallar els accessos va ser una “reivindicació” i que ha servit per posar “solució a un problema pels veïns”.
A més de tallar l’accés a l’autovia des de la sortida del poble, també es podria arribar a tallar dues sortides de la C-31 que porten a Santa Cristina d’Aro i a Castell d’Aro. Ara bé, aquesta decisió s’ha de prendre en consens també amb l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró.
“Es tracta que no hi arribin i per això cal un filtratge més contundent, amb més aparells i més presència”, ha explicat Lamiel, que reconeix que el primer pont amb aquestes mesures, el de principis de juny, hi pugui haver una acumulació de vehicles a dins de Santa Cristina que segueixin intentant fer la picaresca i es trobin que han de girar cua. “En som conscients, ho hem parlat i pot perjudicar inicialment, però estem disposats a jugar”, ha remarcat.
Elsnavegadors
Una de les qüestions que més preocupa Trànsit és que els navegadors dels cotxes ofereixin una ruta alternativa més ràpida per poder arribar a Barcelona quan detecta congestió a la C-31. En aquests casos, els dispositius ofereixen la possibilitat de passar per dins de Santa Cristina d’Aro i estalviar-se una estona de cua. Lamiel ha explicat que estan intentant treballar amb les dades que agafen les operadores com Google Maps, per indicar que hi ha una incidència a la ruta que proposa el navegador per dins del poble.
“La idea seria afegir des del nostre sistema aquella incidència i qualificar-la com a tal, de tal manera que el navegador la incorpori. A partir d’aquí haurem de mirar com ho fem perquè surti que està prohibit passar per allà”, ha explicat el director.
Finalment, des de l’SCT, han confirmat que s’està treballant en la restitució d’un radar actualment en desús i que l’alcalde havia proposat retirar perquè no funcionava. Lamiel ho ha descartat i ha revelat que la sinistralitat ha caigut de manera destacada gràcies al radar.