L'N-II entre Malgrat de Mar (Maresme) i Caldes de Malavella (Gironès) és el tram amb més accidents per quilòmetre a la demarcació de Girona, segons un estudi del RACC sobre el risc d'accidentalitat a les carreteres gironines els últims set anys. La via concentra tres dels cinc trams amb més densitat de sinistres greus a la demarcació en el trienni 2009-2011.
De fet, segons aquest estudi, encara hi ha 141 quilòmetres de la xarxa viària gironina -un 12%- que presenten un risc d'accidentalitat alt o molt alt. Tot i la reducció del 41% de risc d'accidents a Girona els últims sis, s'ha situat sis punts superior a la de Catalunya, però el risc a les carreteres gironines és encara un 37% més elevat que en el conjunt del país. La mitjana anual de persones mortes i ferides greus a les carreteres gironines ha passat de 350 (durant el trienni 2004-2006), a 206 (el 2009-2011), la qual cosa suposa una reducció del 41%. Aquesta davallada també s'observa en el nombre d'accidents amb víctimes mortals i ferides greus, que han passat de 262 a 154 en els últims set anys. El descens de l'accidentalitat és més acusat en les vies ràpides que en les convencionals.
A les comarques gironines destaca el cas de la N-II, que el 2004-2006 tenia un tram amb alta accidentalitat i actualment en té tres. De tota la xarxa analitzada, el tram entre l'enllaç amb la C-32 a Malgrat i l'inici de l'autovia és el que concentra més accidents greus per quilòmetre. No obstant, s'hi han produït menys sinistres per quilòmetre que en els trams amb més accidentalitat del trienni 2004-2006.
La collada de Toses i la GI-682, les vies més perilloses per als motoristes
El nombre de trams que registren anualment tres o més accidents greus o mortals de motocicleta s'ha reduït substancialment entre 2004-2006 i 2009-2011: han passat de 8 a 2. La collada de Toses (N-260/N-152) continua sent la via més perillosa per als motoristes, tot i que hi transcorre una baixa densitat de trànsit. L'altre tram més perillós és el de Malgrat-Lloret de la GI-682, amb major circulació.
L'N-II ha estat durant anys la via que ha registrat més accidents greus amb camions implicats
La majoria dels trams on es produeixen anualment tres o més accidents amb morts o ferits greus i en què hi ha vehicles pesants involucrats són a l'N-II, tal com ja passava en el trienni 2004-2006. No obstant, el fet que s'hagi prohibit la circulació de camions a l'N-II es preveu que a partir del trienni 2011-2013 es pugui reduir aquest tipus de sinistralitat en aquesta via.
Lleuger descens del trànsit
Des de l'inici de la crisi (2006-2008), els quilòmetres recorreguts s'han reduït un 2,9%. El descens ha estat més notable en vies ràpides (-7%), mentre que a les vies convencionals s'ha mantingut. Cal tenir en compte que en els últims anys s'ha produït un transvasament de vehicles de l'AP-7 cap a la N-II.