Condemnat per abusar sexualment de la parella, una nena de 13 anys drogada, a Lloret de Mar

L'acusat reconeix els fets i accepta 2 anys de presó, que no haurà de complir

L'Audiència de Girona ha condemnat a 2 anys de presó un jove per abusar sexualment de la parella, una nena de 13 anys, aprofitant que estava afectada pel consum de marihuana. L'acusat ha admès que tenia una relació sentimental amb la menor i que cap a les cinc de la tarda del 19 de desembre del 2020 li va fer tocaments en un centre comercial de Lloret de Mar (Selva). Fiscalia, acusació particular i defensa han arribat a un acord per rebaixar-li la pena per un delicte d'abús sexual a menor de 16 anys. D'entrada, el fiscal sol·licitava 4 anys i mig de presó. 

Com que no té antecedents i es compleixen els requisits legals, el tribunal de la secció quarta ha acordat la suspensió de l'execució de la condemna. Això vol dir que no haurà d'entrar a la presó, amb la condició de no tornar a delinquir durant els pròxims 5 anys i d'abonar, en la mesura de la seva capacitat econòmica, els 6.000 euros d'indemnització a la víctima pel dany moral.

El processat ha admès que va mantenir una relació de parella durant tres mesos amb la víctima, una menor de 13 anys. Els abusos van tenir lloc cap a les cinc de la tarda del 19 de desembre del 2020, quan estaven asseguts en un centre comercial de Lloret de Mar. "Sent l'acusat coneixedor de l'edat de la víctima, i aprofitant-se de l'estat en el qual es trobava per haver consumit substàncies psicotròpiques que disminuïen la seva capacitat de reacció", li va ficar la mà per dins de la roba i li va fer tocaments "superficials" als genitals, recull l'escrit d'acusació de la fiscalia que l'acusat ha subscrit.

A banda de la pena de presó que no complirà, i seguint el pacte entre acusacions i defensa, el tribunal li ha imposat la prohibició d'acostar-se a menys de 500 metres de la víctima o de comunicar-se amb ella durant 5 anys i 5 anys de llibertat vigilada. Les parts han renunciat a recórrer contra la sentència, que ja és ferma.