El Consell Comarcal del Baix Empordà, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i Empordà Turisme han presentat la segona fase de la campanya “Tasta l’Empordà” al nou balcó gastronòmic del mercat de Figueres. La iniciativa té com a objectiu consolidar l’Empordà com a referent de la gastronomia catalana i contribuir a la desestacionalització del turisme, promovent les activitats gastronòmiques durant els mesos de tardor i hivern.
La campanya s’emmarca en el context en què Catalunya ha estat designada aquest any com a regió mundial de la gastronomia. En la primera fase, desenvolupada a la tardor passada, es va posar en valor el paper de l’Empordà en la gastronomia del país a través de les xarxes socials i mitjans de comunicació. Ara, la segona fase s’intensifica durant el mes de març amb sortejos i concursos que oferiran més de 400 places per a experiències gastronòmiques com tastos de vins, olis i formatges, maridatges, visites a granges i tallers. L’objectiu principal és donar a conèixer els productors empordanesos i les diverses activitats que ofereixen.
El vicepresident segon del Consell Comarcal del Baix Empordà i conseller de Turisme, Raimon Trujillo, ha destacat la importància de la gastronomia com un dels valors que posicionen l’Empordà com a destinació “premium”. Trujillo ha subratllat que la campanya vol potenciar la força gastronòmica com a recurs turístic fonamental.
Per la seva banda, el vicepresident del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Pere Casellas, ha defensat la necessitat d’impulsar campanyes en temporada baixa per fomentar la desestacionalització. Segons Casellas, la campanya aposta per sectors com l’oleoturisme, l’enoturisme, el senderisme i el turisme de natura com a motors per atreure visitants durant tot l’any.
Més de 40 experiències gastronòmiques a sorteig
El president d’Empordà Turisme, Xavi Camps, ha explicat que en aquesta segona fase es vol apropar la campanya als visitants, oferint més de 40 experiències gastronòmiques amb una mitjana de 10 places per experiència. Aquestes propostes cobriran tots els àmbits relacionats amb la gastronomia i el producte empordanès, i es distribuiran a través de concursos a les xarxes socials.
Per completar la presentació, el vicepresident del Patronat de Turisme i alcalde de Figueres, Jordi Masquef, ha ressaltat la importància d’haver triat el balcó del mercat de la Plaça Catalunya com a escenari per a l’acte, definint-lo com un nou espai enogastronòmic destinat a la promoció dels productes de l’Empordà.
Calendari de la campanya
La campanya “Tasta l’Empordà” s’iniciarà el proper dilluns 10 de març i finalitzarà el 6 d’abril. Els concursos i sortejos es duran a terme principalment a través de les xarxes socials d’Empordà Turisme i Visit Empordà, amb l’objectiu d’atraure visitants i consolidar l’Empordà com a referent de la gastronomia catalana durant tot l’any.