ERC-SOM Roses demana que l’Ajuntament doni suport econòmic a La Bressola

L'equip de govern no es va definir i estudiarà la proposta

El grup municipal ERC-SOM Roses ha traslladat al govern municipal la petició perquè l’Ajuntament de Roses (Alt Empordà) se sumi al suport institucional i econòmic a La Bressola, la xarxa d’escoles en català de la Catalunya Nord, que es troba en una situació financera crítica. La petició es va formular durant el ple municipal del mes de gener i ara resta a l’espera de resposta per part del consistori.

La Bressola, que enguany celebra 50 anys d’ensenyament en català, és un model d’èxit en immersió lingüística i pedagogia cooperativa. Actualment, compta amb 1.100 alumnes repartits en 7 escoles d’educació infantil i primària i 2 col·legis d’educació secundària. Malgrat la seva tasca fonamental en la preservació del català a la Catalunya Nord, l’entitat pateix un fort desequilibri econòmic per l’augment dels costos, la inflació, la manca de subvencions i l’abandonament per part de l’Ajuntament de Perpinyà.

L’Associació La Bressola ha alertat que, si no es troba una solució immediata, la situació de falta de liquiditat podria portar a la seva desaparició a partir del mes de maig. Davant d’aquest escenari, diverses institucions i ajuntaments de la Catalunya Sud han expressat la seva voluntat de col·laborar-hi per garantir-ne la continuïtat.

A Roses, el portaveu d’ERC-SOM, Joan Plana, va instar l’Ajuntament a sumar-se a aquest suport, destacant que la protecció de la llengua catalana ha de ser una prioritat més enllà de les fronteres administratives. En aquest sentit, va demanar que el consistori es posi en contacte amb l’entitat al més aviat possible per explorar quines són les formes de col·laboració més idònies.

Ara, el govern municipal ha de valorar la petició i donar una resposta a la proposta d’ERC-SOM. Mentrestant, La Bressola continua apel·lant a la solidaritat d’institucions, entitats i particulars per evitar el col·lapse d’un projecte clau per al futur del català a la Catalunya Nord.