El Terres CHECK-IN International Hospitality Film Festival celebra la 3a edició a Castell d’Aro

El festival reuneix professionals del turisme i la comunicació per reconèixer els millors films del sector

El Terres CHECK-IN International Hospitality Film Festival, impulsat per la Fundació Jordi Comas Matamala, la CETT Fundació, la Fundació Climent Guitart i Terres Landscape and Travel Communication, va celebrar la seva tercera edició al saló de plens de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. L’esdeveniment, que va reunir més de cent persones, va combinar estudis de cas amb la cerimònia de lliurament de guardons, destacant el valor de la comunicació en el turisme.

La jornada, conduïda per l’actriu Marina Durán, va comptar amb la participació de figures rellevants de les indústries turístiques i audiovisuals. L’alcalde Maurici Jiménez va subratllar el caràcter “únic al món” de la iniciativa, que busca vincular turisme i comunicació.

Entre els estudis de cas presentats, Ginestra Marcucci, cap de producció de Wow Tapes, va analitzar el film promocional de l’hotel Aleph Rome (Hilton). També, els cineastes Denis Delestrac i Jordi Esgleas, juntament amb el director creatiu Jordi Munells, van remarcar la importància de la comunicació empàtica per connectar amb els espectadors.

El punt àlgid de l’acte va ser el lliurament de guardons, on es van reconèixer els millors films en diverses categories. Entre els premis destacats, el curt “Volem la pilota”, vinculat al 125è aniversari del Futbol Club Barcelona, va rebre un reconeixement especial. El president del club, Joan Laporta, va destacar que aquest premi va “més enllà de l’esport”, afirmant que el Barça treballa per projectar els seus valors únics arreu del món.

Natalia Bayona, directora executiva de UN Tourism, va cloure l’esdeveniment recordant la connexió entre turisme i comunicació, destacant la importància d’una bona narrativa per impulsar el sector. El festival, amb el suport de nombroses entitats, s’ha consolidat com un referent internacional en l’audiovisual vinculat a l’hospitality, i continua sent un punt de trobada clau per explorar noves tendències en màrqueting turístic.