Foment aprova la millora quatre trencants de l'N-II a Pontós i Garrigàs

El pressupost de licitació d'aquestes obres puja a 17,35 MEUR

El Ministeri de Foment ha donat llum verda als projectes per millorar quatre trencants de l'N-II a Tordera (Maresme), Pontós i Garrigàs (aquests últims, a l'Alt Empordà). En el cas de les dues interseccions gironines, les obres evitaran que els cotxes hagin de fer un gir a l'esquerra -i creuar el sentit contrari de la nacional- per accedir cap a aquests municipis.

Això també és el que es farà en el cas d'una de les interseccions de l'N-II a Tordera (la que es troba al quilòmetre 684). En l'altra, els treballs serviran per construir un pas inferior i millorar els carrils de desacceleració actuals. El pressupost global d'aquestes obres, independents del desdoblament, puja a 17,35 MEUR. Els projectes per millorar els quatre trencants de l'N-II a l'Alt Empordà i al Maresme van sortir a exposició pública a mitjans d'abril. Ara, quatre mesos després, el ministeri ha donat llum verda a l'aprovació definitiva d'aquests projectes, segons publica avui el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

En el cas dels trencants de Pontós i Garrigàs (situats als quilòmetres 743 i 745,9 de la nacional) les obres permetran solucionar una problemàtica que s'hi arrossega de fa dècades. I és que, en el cas de Garrigàs, aquells cotxes que circulen en sentit Girona i es volen desviar cap a aquest poble per la GIV-6226, es veuen obligats a fer un gir a l'esquerra i creuar el carril en sentit contrari de l'N-II.

El mateix passa en el cas del trencant de Pontós, però en aquest cas, els vehicles que es veuen obligats a fet el gir a l'esquerra per agafar la GIV-5125 són els qui circulen en sentit Figueres. Les obres en aquestes dues interseccions permetran construir un enllaç que eviti aquestes situacions i, a més, condicionar també carrils d'incorporació per als vehicles que volen accedir a la nacional des d'aquests dos pobles (ara no n'hi ha).

El pressupost de licitació global d'aquests projectes, que són independents als de desdoblament de l'N-II a l'Alt Empordà, és de 10,09 MEUR.

En el cas de Tordera, la situació és diferent. Aquí, l'Estat ja ha anunciat que no desdoblarà la nacional. Des de la C-35 a Maçanet de la Selva i cap al sud, la carretera quedarà com ara, tot i que s'hi faran millores.

A Tordera, el Ministeri de Foment substituirà la intersecció en forma de 'T' que hi ha al quilòmetre 684,1 de l'N-II per un enllaç a diferent nivell. Pel què fa a l'altre punt de la nacional on hi haurà obres -l'enllaç situat al quilòmetre 685,78- aquí allò que s'hi farà serà construir-hi un nou pas inferior, millorar-ne els carrils d'acceleració i desacceleració, reordenar els accessos existents i condicionar les parades d'autobús actuals.

El pressupost de licitació per a aquests dos projectes puja a 7,26 MEUR.