Territori finalment ha descartat problemes estructurals al viaducte de la C-37 entre la Vall d'en Bas (Garrotxa) i Torelló (Osona) i preveu reobrir el pas pel túnel de Bracons en 24 hores.
La consellera, Ester Capella, ha remarcat que les proves que han fet els tècnics d'estructures han constatat que només s'ha malmès el ferm a tocar de la rotonda d'accés a la Vall d'en Bas.
"El que farem ara és reparar-lo de manera immediata i urgent", ha explicat Capella. El director general d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha afirmat que l'estructura del pont està "perfectament bé": "Només s'ha deformat una capa del ferm". Ara, els treballs se centraran a tapar el forat que han fet per comprovar l'estat de l'estructura i reparar la capa malmesa.
En el marc de les inspeccions que fa Territori a la xarxa viària, els tècnics van detectar ahir que un punt del ferm a la C-37, a tocar la rotonda de la Vall d'en Bas, havia cedit. Prat ha remarcat que "per prudència" van decidir tallar el pas de vehicles per aquest tram i que els tècnics d'estructures s'han desplaçat aquest divendres fins allà per determinar l'origen de l'esvoranc.
"Hem comprovat que no és un defecte estructural, sinó que s'ha malmès el ferm i el que toca ara és reparar-lo de manera immediata i urgent perquè en 24 hores puguin tornar a circular els vehicles", ha anunciat la consellera de Territori, Ester Capella, durant una atenció als mitjans en la visita de les obres de la C-63 a Vidreres (Selva).
La previsió del Departament és poder fer la reparació d'aquest punt i cobrir el forat que han fet els tècnics per fer comprovar l'estat de l'estructura i reobrir el trànsit abans de dissabte a la tarda.
El director general d'Infraestructures de Mobilitat ha explicat que els tècnics havien detectat "com una mena de depressió" a la carretera que aconsellava confirmar que no fos conseqüència d'algun problema de més abast. "Hem vist que l'estructura del pont, que és metàl·lic i de formigó, està perfectament", ha afirmat Prat que exposa que, després de fer les inspeccions tècniques, tothom pot estar "tranquil".
Aquest divendres actuaran en aquest punt detectat i més endavant comprovaran si cal fer alguna actuació més àmplia al tot el ferm. En tot cas, segons ha detallat Prat, això es faria avisant amb temps i buscant dies o hores durant les quals els treballs provoquin menys afectacions al trànsit.
Les obres de la C-63 a Vidreres avancen
La consellera ha visitat aquest divendres les obres que el Departament té en marxa per millorar l'accessibilitat, pacificar el trànsit i reforçar la seguretat viària a la C-63 al seu pas per Vidreres, que comportaran una inversió de 6 milions d'euros. Aquesta actuació consistirà principalment en la construcció de diverses rotondes i passos per a vianants i la implantació d’un separador de fluxos en una carretera on hi ha nombrosos accessos a urbanitzacions i a diversos espais d'activitats. Els treballs, que van començar a l'abril, acabaran al desembre.
Capella ha remarcat que aquesta obra millorarà l'accessibilitat a les urbanitzacions i també "la seguretat, la fluïdesa i la funcionalitat de la carretera, tenint en compte el nombre de vehicles que hi circulen", que són 13.800 al dia de mitjana.
El tram té una longitud de 3,5 quilòmetres i l'obra inclou la construcció de tres rotondes, la implantació d'un carril central de gir i d'un separador central per a reforçar els sentits de la circulació i contribuir a reduir el risc de patir un xoc frontal. Aquest separador consistirà en una zona central amb un doble ressalt i una línia de captafars per afavorir la visibilitat.
Les noves rotondes donaran accés a les urbanitzacions de Torre Fortuna, Puigventós i Aiguaviva Parc .A més, hi haurà un carril central de gir en la intersecció d'Aiguaviva Parc i elminaran els trams d'avançament i els girs a esquerres a la carretera.
Aquesta carretera que des de Vidreres va en direcció Lloret de Mar té més afluència de trànsit a l'estiu. Per això, la consellera ha exposat que ho han previst en l'execució de les obres i al llarg d'aquests mesos les tasques se centraran en el desviament de serveis afectats i els moviments de terres fora de la plataforma actual, per evitar un impacte en el trànsit.