El director de Cap Roig aposta per crear una marca de festivals de la Costa Brava

Juli Guiu aposta perquè cada festival mantingui la gestió de manera individual

El director del festival dels Jardins de Cap Roig, a Calella de Palafrugell (Baix Empordà), Juli Guiu, creu que una bona opció per atraure públic estranger a la cita seria impulsar una marca que englobés els grans festivals de la Costa Brava, com Peralada, Cap Roig i Porta Ferrada. Ara bé, Guiu aposta perquè cada festival mantingui la gestió individualitzada.

"Una cosa és una marca paraigües i una altra cosa és que ens haguem d'associar, crec que hi ha públic per a tothom", puntualitza. L'artífex de la programació d'aquest 2013 lamenta que han hagut d'assumir l'apujada de l'IVA cultural -que considera "injusta i desproporcionada"- i que, per no perdre públic, han abaixat el preu de les entrades. El director d'un dels festivals més importants de la Costa Brava, el dels Jardins de Cap Roig, ha reflexionat sobre la situació de crisi i com això afecta la cultura. Guiu ha destacat que, malgrat la situació, l'entreteniment i, especialment, la música en època estival estan resistint la batzegada. "Tot i patir, amb l'entreteniment hi continua havent ocupació", ha destacat Guiu.

El seu festival va tancar l'edició del 2012 amb un 88% d'ocupació i més de 41.000 entrades venudes, i aquest any el ritme de venda d'entrades és bo. De fet, han penjat el cartell d'entrades esgotades en mitja dotzena d'actuacions. La nota discordant ha estat la cancel·lació del concert d'Elton John (que inaugurava el festival) que, a causa d'una apendicitis, ha hagut de suspendre tota la gira europea. "Va ser un pal molt gros perquè portàvem molts mesos treballant-hi", reconeix Guiu, que assegura que no desisteixen i que intentaran que en properes edicions pugui actuar dalt l'escenari de Cap Roig.


"Hem fet un gran esforç per no perdre públic", ha explicat Guiu, que lamenta que l'Estat hagi aplicat una apujada de l'IVA cultural que considera "injusta i desproporcionada". "El país ja està prou malament com per haver d'assumir això", ha criticat. El director de la cita ha detallat que han assumit aquest increment i que, fins i tot, han abaixat el preu de les entrades per no repercutir l'augment de l'IVA en els espectadors.

Les "oportunitats" de la crisi

"La crisi t'obliga a repensar les coses i a innovar", ha assenyalat Guiu, que posa com a exemple la creació del Mini Cap Roig, amb tres actuacions que quasi han fet el ple amb el Concert del Super 3. Per això, per al director de la cita, l'existència de diversos festivals potents a la Costa Brava genera una "competència sana". "Jo crec que tenir diferents festivals enriqueix el país", ha manifestat Guiu, que defensa que "hi ha públic per a tothom".

Per això, la seva aposta és per mantenir de manera individual la gestió de cadascun dels festivals. En el cas de la cita de Cap Roig, és l'empresa Clipper's la que se n'encarrega. El que sí veu amb bons ulls el programador del festival és la creació d'una marca que englobi els festival més importants per tal de tenir major projecció internacional. "Crec que és una idea que ens ajudaria a atraure més públic de fora", ha reconegut.