El Patronat de Turisme de Girona es bolca amb Internet

Ha decidit reduir la inversió en fires

El Patronat de Turisme de Girona ha reduït significativament en els darrers anys l'aportació per participar a fires turístiques per promocionar la destinació. El director de l'organisme, Ramon Ramos, considera que són accions "decadents i obsoletes" i que ja no tenen l'impacte d'anys enrere. Amb la irrupció d'Internet i les xarxes socials, el Patronat ha reduït el pressupost en fires dels 480.000 euros del 2008 als 155.000 d'aquest any i, per contra, ha invertit més en promoció a través d'Internet i xarxes socials. Per a l'any vinent, està preparant accions específiques per donar a conèixer la destinació a nous països com Bielorússia i Kazakhstan.

El Patronat de Turisme de Girona ha fet un gir en els darrers anys en la manera de promocionar la destinació. El director, Ramon Ramos, considera que ja no té sentit fer "les inversions monstruoses" d'anys enrere per tenir estands a fires turístiques. "Ja no té sentit obrir un dia al públic perquè et vinguin a rebentar l'estand i et vinguin a buscar regals", ha reflexionat.

Per això, l'organisme autònom de la Diputació destinat al turisme ha decidit reduir significativament el pressupost que destina a aquestes accions. Si al 2008 es van destinar 480.000 euros, cinc anys més tard el pressupost cau als 155.000 euros. Ramos considera que, malgrat que són accions que han perdut potencial, s'han de mantenir "perquè hi és tothom" però "amb aportacions mínimes". El director de l'ens considera que són un model "decadent" i que, en un futur proper, les fires turístiques han de convertir-se en sessions de treball de tots els mercats amb operadors turístics per intercanviar experiències, coneixements i negoci.

Per contra, Ramos ha destacat que l'aposta del Patronat passa per fer molta promoció a través de xarxes socials i Internet i també fer accions específiques per a públics concrets. El Patronat ha organitzat aquest any diverses presentacions sectorials adreçades a un públic concret, com poden ser periodistes especialitzats o operadors turístics. Enguany, el Patronat ha estat a Madrid, Londres, París o Milà. "En aquestes accions sí que toquem la pell i coneixement els operadors per guanyar-nos la seva confiança", ha valorat Ramos.

L'èxit dels Road Shows

Un altre nou format de promoció turística que ha impulsat darrerament el Patronat són els anomenats Road Shows. Són accions turístiques concentrades en pocs dies per visitar un ciutats "verges" -on l'organisme no ha fet abans promoció específica- i poder trobar-se amb operadors, periodistes o prescriptors de la destinació i presentar-los l'oferta turística de les comarques gironines.

L'objectiu principal d'aquest any ha estat Rússia, on el Patronat ha visitat fins a una desena de ciutat de més d'un milió d'habitants que, en general, tenen alt poder adquisitiu i on el Patronat no hi havia estat present abans. "Com que són accions que muntem de la mà dels operadors turístics i anem allà a presentar-los el producte, ens guanyem la seva confiança i comencen a apostar per la destinació", ha manifestat Ramos.

A banda de Rússia, també s'han repetit aquestes accions a Àustria i ciutat d'Alemanya. Per al 2014, el Patronat de Turisme prepara accions específiques d'aquesta mena per a Bielorrússia i Kazakhstan. "Són mercats molt potents i podem tenir-hi molt de futur si els treballem bé", ha remarcat.

Un altre dels objectius del Patronat és la Xina. Ramos apunta que aquest marcat "explotarà" en dos o tres anys quan hi hagi un vol directe a Barcelona. Segons apunta, el turista rus se sent atret pel luxe, el golf, la gastronomia i el joc. Requisits que, pel director del Patronat, Girona reuneix.

Per això, Ramos augura que, després dels turistes russos que ja comencen a venir a milers a Catalunya, els xinesos seran els visitants que poden fer créixer de manera significativament el turisme a la Costa Brava.

El Barcelona World no és competència

Ramos no creu que el Barcelona World que es projecta a Salou hagi de ser competència per a la Costa Brava per atraure turistes de perfil com els xinesos ja que la Costa Brava destaca per altres atributs com la qualitat, el patrimoni o la gastronomia. "Jo tinc claríssim que jo no voldria aquí el Barcelona World, nosaltres som una altra història", ha destacat Ramos.

El president del Patronat de Turisme de Girona recorda que la Costa Brava és la segona marca turística de Catalunya "a molta distància de les altres", inclosa la Costa Daurada.