Perelada estrena a l'Estat la primera obra de Wagner

L'espectacular escenari de l'església del Carme s'ha omplert de gom a gom per escoltar-la

Per primera vegada a tot l'Estat, el Festival de Peralada ha acollit la primera òpera de Richard Wagner, 'La prohibició d'estimar', un cant a l'amor lliure i l'esperit revolucionari on el jove autor es qüestiona les lleis morals de la seva època. L'obra, està inspirada en la comèdia 'Mesura per mesura' de Shakespeare i s'ha representat en petit format, reduïda, variada i en un escenari únic, l'església del Carme.

Els assistents han pogut gaudir d'aquesta estrena, vibrant al costat dels cantants que, vestits com joves alemanys dels anys setanta, han intentat homenatjar al gran compositor. La peça ha comptat amb els sons de l'Ensemble Orquestra de Cadaqués i el Cor de Cambra del Palau de la Música. 'La prohibició d'estimar' o originalment anomenada 'Das Liebesverbot' s'ha presentat a l'interior de l'església del Carme de Peralada dins del Festival de Peralada aquest dissabte a la nit deixant a tot el públic - uns 200 espectadors- totalment bocabadats.

L'obra, que es tracta d'una versió musical reduïda de Frank Böhme - escrita en dos actes i inspirada en la comèdia 'Mesura per mesura' de Shakespeare- ha estat l'estrena a tot l'Estat espanyol d'aquesta peça desconeguda del gran compositor Wagner modernitzada per Böhme. Un espectacle íntim, amb una escenografia i muntatge original i fantàstic, que ha rememorat els començaments d'aquest geni de la música.

La peça va ser la primera òpera que l'autor va estrenar, l'any 1836, amb el títol de 'Die novize von Palermo' quan Wagner tenia 23 anys després de 'Die Feen' (Les Fades), una obra que mai es va arribar a portar sobre els escenaris. Tot i la seva vessant reivindicativa, la peça va ser ràpidament oblidada i el mateix compositor va renegar d'ella en més d'una ocasió.

Tot i això, el Festival de Peralada no va pensar-s'ho dos cops i va decidir recuperar aquest gran títol i presentar-ho com un dels espectacles clau durant aquesta edició que homenatja el geni Wagner. L'espectacle ha comptat amb la direcció escènica de Georgios Kapoglou i la batuta de Fausto Nardi que ha guiat a l'Ensemble Orquestra de Cadaqués i el cor de Cambra del Palau de la Música. Una obra que ha fet vibrar tot el públic ja que els espectadors es trobaven al costat dels cantants i actors, dins del mateix escenari, inserits en l'espectacle perquè poguessin conèixer de primera mà el missatge l'obra musical.

'La prohibició d'estimar' es tracta d'una òpera reivindicativa, un cant a l'amor lliure, amb esperit revolucionari i on es qüestionen les lleis morals de l'època de joventut de Wagner. Un missatge que ha volgut mantenir el director Frank Böhme que ha modernitzat la peça incorporant saxofons, una guitarra elèctrica i una vestimenta i decoració única influenciada en els moviments juvenils alemanys dels anys 1960 i 1970. El concert, que ha entusiasmat al públic, va ser un encàrrec que va rebre el director d'escena Georgios Kapoglou del festival de joves artistes de Bayreuth. En aquesta ocasió, les veus que han interpretat els protagonistes de la història han estat els solistes Enrique Martínez-Castignani, el tenor David Alegret, Alex Sanmartí, Julia Farrés, Rocio Martínez i Mercedes Gancedo. La peça es tornarà a interpretar aquest diumenge i, de moment, ja estan gairebé totes les entrades exhaurides.