Indcar d'Arbúcies creix un 40% durant el 2023 i tanca l'exercici facturant 45 MEUR

La companyia ha fabricat 453 minibusos, un 90% venuts a l'estranger

La carrossera Indcar d'Arbúcies (Selva), especialitzada a fabricar minibusos, ha crescut un 40% durant el 2023 i ha tancat l'exercici facturant uns 45 milions d'euros (MEUR). Segons subratlla la companyia, aquest increment de vendes es deu, per una banda, a la recuperació del sector i, per l'altra, a l'aposta que fa Indcar per internacionalitzar-se.

De fet, dels 453 minibusos que va fabricar l'any passat -tant a Arbúcies com a la planta de Romania- pràcticament tots s'han venut a l'exterior (a països com Itàlia, França, Suècia i Bèlgica). El CEO d'Indcar, Gaël Queralt, destaca que en paral·lel a la represa dels viatges després de la covid-19, la companyia també ha sabut "consolidar la posició" al segment de minibusos "escolars i urbans".

Fundada fa més d'un segle (en concret, el 1888) la companyia carrossera Indcar s'ha consolidat com a líder europeu del sector dels minibusos. Compta amb dues plantes de producció, una fàbrica a Arbúcies -on hi té la seu- i una altra a Romania, a més de filials comercials a Itàlia i a França. La seva plantilla supera els 280 treballadors.

La companyia gironina ha tancat el 2023 assolint un creixement de fins al 40% de les vendes i fregant els 45 MEUR de facturació. Al llarg de l'any passat Indcar va fabricar 453 minibusos des de les seves plantes, "una fita assolida gràcies a la recuperació del mercat turístic i la consolidació de la nostra posició al segment urbà i escolar", destaca el CEO de la carrossera.

En paral·lel, Indcar també ha intensificat la seva presència en mercats exteriors. De fet, durant aquest últim any, el 89% del què ha facturat la companyia correspon a vendes fetes a l'estranger. Sobretot, a països com Itàlia, França, Suècia i Bèlgica (que encapçalen el rànquing).

De la gamma de minibusos que fabrica Indcar, el model amb més vendes ha estat el MOBI, que ha representat el 76% de tota la producció de la carrossera. És un minibús urbà, d'entre 30 i 40 places, pensat tant per al transport públic com per a trajectes escolars. A aquest el segueix el model WING -més específic per al turisme- que Indcar vol potenciar aquest 2024 (i que ja preveu fer-ne créixer les vendes).

Mobilitat sostenible

Indcar subratlla que aquest 2023 ha estat "un any decisiu" per a la companyia, durant el qual la carrossera gironina ha engegat la seva aposta cap a la mobilitat sostenible. En aquest sentit, el juny de l'any passat Indcar va signar un acord de comercialització amb Bluebus (que pertany al Grup Bolloré) per distribuir el seu model de minibús elèctric de 6 metres tant a l'estat espanyol com a Itàlia.

La carrossera d'Arbúcies subratlla que aquest projecte "ja està donant fruits" i en posa com a exemple l'adjudicació que Indcar ha guanyat per fabricar 30 minibusos per al Grup Torinès de Transport (GTT), l'empresa que s'encarrega del transport públic a l'àrea de Torí.

Per a aquest 2024, la carrossera amb seu a Arbúcies subratlla que el seu objectiu és continuar impulsant-se i "donar continuïtat al cicle de creixement tant en activitat com en resultats".