L'impacte de la Intel·ligència Artificial ha canviat sens dubte la manera de treballar de les petites, mitjanes i grans empreses. Cada cop són més les empreses que decideixen utilitzar la IA per agilitzar, implantar o renovar els seus serveis, però també per guanyar-se la confiança dels clients.
Per exemple, la Universitat de Copenhaguen ha desenvolupat una intel·ligència artificial capaç de trobar vins que s'ajustin específicament als diferents gustos dels consumidors. Així, fins i tot els bevedors de vi menys experimentats poden triar l'ampolla adequada per a ells sense cometre errors. És un mètode que també s'està desenvolupant per triar cervesa, cafè o aliments en general.
Però, com van optimitzar els investigadors tota aquesta informació per donar-la a la IA? Òbviament utilitzant les etiquetes dels vins, però també el feedback dels tasts i, sobretot, les opinions dels usuaris sobre les ampolles, podent així fer prediccions precises sobre les preferències vinícoles de les persones.
Amazon és un dels molts gegants que ha implementat la IA als seus serveis per millorar les ressenyes de productes i ajudar els usuaris a comprar roba de la talla adequada. De nou, l'algorisme aprèn dels estils, les taules de talles i les ressenyes de milions de clients. Per a cada talla escollida, Amazon genera una recomanació basada en ressenyes reals escrites per usuaris que ja han comprat aquesta peça.
Així que llum verda a les recomanacions de la IA, sempre que es calculin sobre la base d'opinions reals. La gent confia ara a les ressenyes quan vol saber alguna cosa més del que la marca es limita a dir sobre un producte o servei. Les ressenyes d'altres usuaris tranquil·litzen el comprador. Per això, les empreses es comprometen cada cop més a fomentar l'ús de les ressenyes.
Pensem en Tripadvisor: el portal líder es va crear per tal de donar als usuaris l'oportunitat de llegir i escriure ressenyes sobre viatges, restaurants, activitats, etc. Al sector de la restauració, per exemple, el 90% dels consumidors es refien de les opinions dels altres. Si un restaurant té una mitjana de dues estrelles i poques crítiques positives, serà difícil que augmenti el nombre de clients, perquè la gent es fia del que llegeix a les opinions negatives.
Google també dona la possibilitat d'escriure i llegir ressenyes als perfils comercials d'empreses o professionals directament a la plataforma. Els testimonis augmenten el coneixement de la qualitat del servei ofert pel professional, influint en la decisió de futurs pacients. El cercador és, en efecte, una font de la qual obtenir informació objectiva.
Ara es poden trobar opinions sobre qualsevol tema. Fins i tot al sexe de pagament s'han convertit en imprescindibles. Escort Advisor, el primer cercador d'escorts amb opinions reals d'Europa, n'és un exemple: els espanyols llegeixen les opinions dels usuaris abans de planejar una trobada amb una escort. Com en altres plataformes, els usuaris trien un servei basant-se en les experiències dels altres. Busquen el perfil de l'escort que podria satisfer les seves necessitats, llegeixen les ressenyes i, si els convenç, en diuen.
Amb el pas dels anys, les opinions han anat adquirint cada cop més importància i serà difícil substituir-les completament per la IA. Res no tranquil·litzarà més els compradors que les opinions d'altres usuaris com ells, que ja han comprat aquest producte o servei.