Una consultoria gironina desenvolupa una plataforma per ajudar les empreses a licitar

És la primera empresa catalana que ofereix el servei al sector privat i al públic

L’empresa gironina Alerta & Licita ha desenvolupat una sofisticada plataforma digital i de consultoria que permet a les empreses i autònoms, amb només un cop d’ull, conèixer les seves millors oportunitats d’entre els milers de licitacions que es publiquen setmanalment.

El servei d’alertes rastreja entre els més de 600 concursos públics que es publiquen cada dia a diverses plataformes oficials de l’àmbit estatal, on hi ha més de 19.000 organismes i administracions públiques que liciten serveis, subministraments i obres públiques.

El servei ofereix a les empreses una fórmula de triatge de les licitacions que, per les seves característiques i àmbits de treball, siguin òptimes per a elles. Diàriament, generen centenars d’informes filtrats per sectors econòmics i temàtiques d’interès i amb resums personalitzats de les principals condicions de cada licitació, per tal que l’empresa pugui decidir fàcilment si s’hi presenta, abans d’entrar a qualsevol plataforma.

En cas que es decideixi a licitar, tràmit que cal fer en un curt termini de temps, l’equip tècnic i jurídic d’Alerta & Licita l’acompanya en tot moment. Alerta & Licita també prepara a pimes i autònoms per poder licitar de manera ràpida i eficient.

Amb la contractació del servei d’alertes, les empreses disposen d’un espai privat al web on hi figuren les licitacions que coincideixen amb les seves preferències, els resums estratègics, seguiments, cerques, entre d'altres, disponible 365 dies a l’any i actualitzat a temps real, fàcil d’utilitzar, atractiu i amb un preu ajustat a les necessitats de cada client.

Creació de plecs i informes per a l’administració pública

La consultoria també ofereix els seus serveis a l’administració pública, que els darrers anys amb la nova llei de contractació pública ha vist multiplicada la necessitat de crear milers d’informes, memòries justificatives i plecs per a desenvolupar les seves tasques i projectes.

D’aquesta manera, la companyia treballa amb ajuntaments, consells comarcals, diputacions i consorcis per ajudar-los amb l’elaboració de plecs i informes tècnics i administratius, i resolen els dubtes administratius i jurídics que poden tenir els seus licitadors i fan un seguiment tècnic durant l’execució del servei licitat.

Alerta & Licita, amb seu a la ciutat de Girona, està format per un equip professional amb més de 20 anys d’experiència en el món de la contractació pública, i ja assessora a desenes d’empreses i organismes públics.

Més de 180.000 licitacions publicades durant el 2022

La creixent inversió en projectes públics va fer que durant el 2022 es realitzessin 183.277 licitacions en el conjunt de l’Estat, xifra que representa un 13% més que l’any anterior.

El preu base d’aquestes licitacions va superar els 100.000 milions d’euros, reafirmant l’impacte dels contractes de licitació en l’economia espanyola. D’entre les comunitats autònomes Catalunya destaca com la més activa, amb 9.091 licitacions d’àmbit autonòmic i 16.490 procedents de l'administració local.

Del total de lots licitats gairebé un 10% van quedar deserts, en molts casos perquè les petites empreses i autònoms que hi podien optar no van tenir coneixement de l’oportunitat o perquè no van tenir temps de preparar-se adequadament per a licitar.