Som Cultura tanca la vuitena edició arribant al 81% d'ocupació

Destaquen 'Els Museus surten al carrer', la visita nocturna al cementiri de Figueres i el concert 'Dones de Sal'

Som Cultura, el mes de les experiències culturals a la Costa Brava i al Pirineu de Girona, ha tancat la seva vuitena edició amb un 81% d’ocupació, una de les millors dades de tota la seva història, i un total de 1.411 participants. Una tercera part de les propostes programades durant aquest període van exhaurir les entrades disponibles o van haver d’ampliar l’aforament per atendre l’elevada demanda. 

La proposta "Els museus surten al carrer" ha estat l’activitat més multitudinària d’enguany. Més de 700 persones van participar en aquesta proposta organitzada per la Xarxa de Museus de les comarques de Girona que va reunir a Palamós disset museus gironins que durant un matí van oferir tallers de tota mena en un mateix espai.

La segona activitat amb més participació va ser la visita nocturna al cementiri de Figueres amb prop de 200 assistents que van gaudir del guiatge del metge forense Narcís Bardalet, la doctora en història de l’art Mariona Seguranyes i el biòleg Josep Maria Dacosta, en un itinerari il·luminat per les instal·lacions d’espelmes de Bruno Pérez. Entre les propostes més concorregudes també hi ha el concert "Dones de sal", de Neus Mar, que ha tingut lloc aquest passat cap de setmana al Museu de la Pesca de Palamós.

Segons l’enquesta encarregada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona als usuaris del Som Cultura, el 79,1 % dels participants procedien de les comarques gironines, principalment de ciutats com Figueres, Girona o Palamós. Aquest any, el 20,9 % dels participants procedien de localitats de la demarcació barcelonina, principalment de la ciutat de Barcelona.

El festival ha celebrat la seva vuitena edició amb una trentena de propostes programades per les entitats i empreses associades al Club de Màrqueting Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona. Som Cultura ofereix una selecció d’activitats especials per redescobrir l’àmplia oferta cultural, patrimonial i artística de les comarques gironines.

La programació, que s’ha concentrat durant els caps de setmana del mes de novembre, s’ha agrupat en cinc blocs temàtics: "Mossega cultura", "Cultura divina", "Cultura en moviment", "Genis de la cultura" i "Cultura en família".

La campanya promocional del Som Cultura persegueix estimular l’interès i el consum cultural en la població local i els visitants durant la tardor, i fomentar la creació de productes turístics innovadors i atractius que permetin donar a conèixer el territori en clau cultural: des de recursos monumentals i patrimonials fins a manifestacions tradicionals, populars i d’identitat.

Som Cultura esdevé una plataforma per a l’experimentació de nous productes i projectes majoritàriament associatius entre els diversos agents que formen part del Club de Màrqueting Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Es planteja posar a l’abast dels agents culturals eines turístiques que donin més visibilitat a les propostes sorgides.