Nadal diu que l'estiu vinent acabarà el desdoblament de la C-31 entre Palamós i Platja d'Aro

Aquesta actuació comprèn 13 quilòmetres i compta amb un pressupost de 88 milions d'euros

Nadal ha destacat que, de cara a Setmana Santa, no s'atreveix a dir si hi hauran trams desdoblats en servei, però si que ha remarcat que hi haurà 'millores molt sensibles' en les prestacions de la C-31 i també en la seguretat de la via pel que fa la relació dels treballs i la circulació. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha ressaltat que per Setmana Santa 'ja tindrem l'obra molt madura'.

'Us puc assegurar que l'estiu que ve aquesta obra estarà totalment acabada i en servei'. Així de contundent s'ha mostrat el conseller Nadal referent al termini d'execució del desdoblament de la C-31 entre Palamós i Platja d'Aro (Baix Empordà), que preveu està enllestida d'aquí un any.

El conseller Nadal ha destacat, a més, que Catalunya no pot permetre's agafar el camí del mig entre el 'mínim exigible' i el 'màxim desitjable' i que el criteri a seguir ha de ser 'forçosament' combinar grans obres estructurals, com la C-31, amb petites obres de millora i manteniment.

Una carretera molt transitada

L'actuació de desdoblament de la C-31 entre Palamós i Platja d'Aro compta amb un pressupost de 88 milions d'euros. Els treballs dotaran de les característiques d'autovia un tram de 13 quilòmetres d'aquesta carretera que registra un trànsit d'entre 15.000 i 19.000 vehicles cada dia.

Aquestes obres, doncs, permetran als vehicles circular amb continuïtat per una via desdoblada de 48 quilòmetres des de la sortida de l'AP-7 a Maçanet de la Selva fins a Palafrugell. D'aquesta manera, el conseller Nadal ha destacat que es configurarà la millora de la capacitat i les prestacions d'una part molt significativa de l'Anella de les Gavarres.

40% dels treballs fets

Les obres van començar la primavera del 2009 i actualment s'apropen al 40% d'execució. Nadal ha reiterat que l'estiu que ve, concretament per Sant Joan, les obres ja estaran 'totalment' acabades i la via en servei.

Els treballs abasten el tram de la C-31 entre el final de la variant de Santa Cristina d'Aro i l'accés est de Palamós. Per dur a terme el desdoblament s'ha aprofitat majoritàriament el traçat de la via ja existent, però en canvi, en algun tram com ara ala zona de Palamós oest, el desdoblament s'aparta de la carretera actual amb una variant d'uns 900 metres de longitud.

La via desdoblada constarà de quatre carrils, dos per sentit de circulació, de 3,5 metres d'amplada cadascun, i un tram d'1,5 quilòmetres, al seu pas pel terme municipal de Calonge, comptarà amb un tercer carril a la calçada del costat de muntanya, a causa del pendent de la carretera.

Dos túnels artificials i un viaducte.

En l'execució de les obres, cal remarcar la construcció de dos dobles túnels artificials al terme de Castell-Platja d'Aro. Per una banda, un de 78 metres de longitud en la zona del barri de Fenals per tal de minimitzar afectacions acústiques i paisatgístiques al conjunt arquitectònic de l'església i rectoria de Santa Maria de Fenals. I per altra banda, un altre túnel a la urbanització de Mas Ros, de 80 metres de longitud.

Entre les estructures previstes destaca també el viaducte de la nova via desdoblada sobre la riera de Calonge que tindrà 75 metres de longitud. Paral·lelament, s'estan construïnt diversos passos a diferent nivell que donaran continuïtat a camins o vials que conflueixen en la nova via desdoblada.

Rehabilitació de l'antiga C-31

D'altra banda, el conseller Nadal també ha visitat aquest divendres l'antiga C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià, una vegada finalitzats els treballs de rehabilitació que s'hi han dut a terme.

La nova carretera, fruit de les obres de condicionament, té una longitud de 16,8 quilòmetres compta amb una calçada més ampla que l'anterior i evita el pas per l'interior dels nuclis urbans de la Tallada d'Empordà, Viladamat, l'Arbre Sec, Torroella de Fluvià i Vilacolum.

Els treballs que s'han fet a la via, que ara passa a tenir la nomenclatura de C-31a, han consistit en la reparació del paviment ja existent per tal de millorar la comoditat i seguretat en la conducció. També, s'ha renovat la senyalització vertical i horitzontal a més de la instal·lació de noves barreres de seguretat i la neteja de cunetes i els elements que faciliten el drenatge de la carretera