Un tren especial unirà Figueres i Portbou els caps de setmana d'estiu

El servei funcionarà entre el 6 de juliol i l'1 de setembre

El tren turístic 'Sunrail' neix de l'acord del Pla d'acció entre Renfe i la Generalitat de Catalunya per reforçar els serveis entre les principals ciutats de l'Alt Empordà durant la temporada estival i, d'aquesta manera, potenciar de manera combinada l'oferta turística d'aquesta comarca millorant les connexions entre cultura i platja de les localitats de Figueres, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou.

El nou producte posarà en circulació entre el 6 de juliol i l'1 de setembre dos trens d'anada i tornada tots els dissabtes, diumenges i festius entre Figueres i Portbou, el que representarà un reforç de més de 1.000 places assegudes. El servei especial, que s'afegeix a l'oferta habitual de trens de la R11 de Rodalies de Catalunya (Barcelona Sants-Portbou per Girona) amb tretze trens per sentit els caps de setmana, tindrà una tarifa especial amb un bitllet d'anada i tornada en un dia que costarà tres euros, un 52% menys que la tarifa habitual. També es posaran a la venda bitllets vàlids per a dos dies per un preu de cinc euros.

A més, els turistes que presentin el seu títol de viatge tindran descomptes especials al Museu Dalí o el Museu Empordà de Figueres, així com a d'altres activitats lúdiques i culturals de la zona.

Resposta a una demanda

El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, ha assegurat que moltes infraestructures a Catalunya tenen capacitat per oferir nous serveis adaptats a la demanda. En aquest sentit, Font ha puntualitzat que cal un "canvi de xip" a l'administració per saber optimitzar els recursos i donar resposta a les noves necessitats com ara que els turistes que visiten Figueres puguin gaudir de les platges de l'Alt Empordà, i que els que opten pels municipis costaners tinguin al seu abast l'oferta comercial i cultural que ofereix la capital de comarca.

Del mateix parer ha estat el regidor de Turisme de Llançà, Joan Carles Mora, assegurant que el 'Sunrail' permet donar "un plus de qualitat" als turistes que visiten l'Alt Empordà, especialment, ha afegit, a aquells que "ja no es conformen amb l'oferta típica de sol i platja" i als que prefereixen optar per un mitjà de transport "públic i sostenible" que els eviti agafar el cotxe.

Continuïtat de futur

Mora també ha destacat que en cas de tenir èxit, el 'Sunrail' pot afavorir la desestacionalització del turisme a les poblacions de costa de l'Alt Empordà. En aquest sentit, ha afegit que d'allargar-se uns mesos podria donar resposta a la creixent demanda de turisme actiu que podria combinar el turisme cultural de Figueres amb els tres parcs naturals amb que compta la zona.

La Generalitat assumirà les possibles pèrdues

Ricard Font ha recordat que, malauradament, els serveis ferroviaris "difícilment arriben a tenir un nivell de cobertura que garanteixi la seva viabilitat econòmica" i que "algú ha d'assumir el possible dèficit que es generi que en aquest cas serà la Generalitat". Amb tot, Font, tot i reconèixer que aquest ha estat "un factor important" per tirar endavant el projecte, s'ha mostrat convençut que "tirarà endavant" i que es podrà imitar a d'altres àrees turístiques de Catalunya.