Girona estrena nou web de turisme

L’Oficina de Turisme incorpora material tàctil interactiu per oferir informació turística multimèdia

L’Ajuntament de Girona ha estrenat el nou web de Turisme, en el qual, com a principals novetats, destaquen l’aposta per les noves tecnologies, les xarxes socials i el món digital, així com el dinamisme i la qualitat de les imatges que incorpora. Gràcies a les fotografies de 360º i el contingut multimèdia que incorpora, els visitants del web “podran veure Girona com mai abans l’havien vist”, tal com ha destacat l’alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont.

“Aquest web està preparat per estar al nivell dels grans esdeveniments de la ciutat, com són el Girona10; el Girona, Temps de Flors; els festivals de música el Temporada Alta, o les Fires. Hem fet un salt quantitatiu i qualitatiu pel que fa a la promoció turística amb les noves tecnologies. Aquest web expressa, com cap altre, la síntesi que volem que tingui a la ciutat el turisme com a vector econòmic que inclou la cultural, el comerç, les festes populars, el patrimoni o l’oci”, ha ressaltat el batlle.

Un dels principals canvis del nou web és que permet estructurar més bé els productes turístics i la planificació de la visita als turistes. A més, s’ha ampliat el dinamisme de la web, amb tres apartats destacats nous a la pàgina principal: agenda, notícies i xarxes socials. A la portada, a més, recull més imatges panoràmiques, i de més qualitat, que el web anterior. Hi ha la possibilitat, a més, de veure aquestes imatges des de tots els angles (360º) i veure un vídeo explicatiu de cada imatge.També s’ha incorporat a la pàgina principal un apartat de bàners per destacar elements nous o d’actualitat i una sèrie de segells de qualitat i reconeixement de prestigi.

De les pestanyes principals del web, cal ressaltar la del “Què fer-hi”, perquè “es tracta del contingut turístic de la ciutat; és el lloc on s’ha de captar l’interès d’aquelles persones interessades a visitar la ciutat de Girona”, tal com ha explicat la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat. “L’objectiu no és visitar la ciutat un dia, sinó generar pernoctacions a Girona i aquí el visitant hi pot trobar activitats tot l’any”, ha afegit la regidora, que ha posat èmfasi també al contingut recollit a “La Girona històrica”, per la qualitat i la quantitat d’informació i d’imatges; a l’apartat de cultura, perquè hi ha la voluntat que la ciutat esdevingui un referent en aquest àmbit; a l’apartat de turisme actiu, natura i esport, per la seva vinculació amb el projecte Res’pir, o a la gastronomia, que és “una del es potes de promoció que s’està treballant des de l’Ajuntament”.

Pel que fa a la pestanya que fa referència a la planificació de la visita, cal ressaltar la incorporació de la referència a Trip Advisor i els comentaris que fan els visitants sobre els establiments hotelers de la ciutat. Entre el juny del 2012 i el maig del 2013, el web de Turisme ha rebut 374.592 visites, cosa que significa un promig mensual de 31.216 visites i 1.025 visites diàries. Un 70% de les visites procedien de l’Estat espanyol.

Nou material tàctil interactiu

A banda de la presentació del nou web, aquest matí s’ha presentat també el nou material tàctil interactiu que s’ha incorporat a l’Oficina de Turisme que permetrà “mostrar d’una manera molt tecnològica i creativa de la ciutat i els projectes turístics que tenim”, ha subratllat la regidora Coralí Cunyat. Ideat pel BLOOM i amb tecnologia d’una empresa del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, aquest sistema és innovador en diversos aspectes. “Per una banda, transforma visualment l’espai, tot integrant quatre pantalles interconnectades que permetran que les persones usuàries puguin visualitzar alguns dels espais més emblemàtics de la ciutat. I, per altra banda, permet una visualització completament multimèdia, que combina text, imatges i un vídeo 3D”.

El sistema permet que l’usuari esculli al plànol de la ciutat els espais emblemàtics que vol visitar i que, tot seguit, en pugui visualitzar un vídeo 3D (també hi ha la possibilitat de veure’l en 2D), escoltar o llegir un text descriptiu i veure un carro d’imatges. Actualment els espais als quals es pot accedir amb aquest sistema són la Catedral, el Call, el Museu del Cinema, la Casa Masó i Sant Pere de Galligants. Properament, es preveu que s’ampliaran aquests espais emblemàtics i, més endavant, hi haurà la possibilitat de descarregar-se a l’smartphone els diferents elements escollits i poder obtenir una ruta per poder-los visitar.