Ferran Adrià demana ''educar als clients'' de la hostaleria

El xef també reclama millorar les condicions dels treballadors

El xef Ferran Adrià ha demanat "educar als clients" perquè entenguin que el servei de restauració prestat per professionals del sector s'ha de pagar. Així ho han explicat l'Associació d'Hosteleria de Girona i CaixaBank en un comunicat aquest dimarts.

Adrià ha assegurat que els consumidors han de saber que "prendre un cafè en una terrassa i que t'ho serveixi un cambrer professional és un luxe que s'ha d'estar disposat a pagar". S'ha referit d'aquesta manera al cost que té el servei.

Ho ha dit en una taula rodona juntament amb el cuiner Pere Massana, el president de l'associació, Xavier Garcia, i el representant de l'entitat bancària Josep Maria González, en el marc d'unes jornades formatives per a personal hostaler.

També el xef català veu necessari realitzar un "canvi global en l'estructura de l'hostaleria" per poder assolir alguns dels objectius que ha citat. Entre ells, l'increment dels sous i la reorganització dels horaris.

Ambdós reptes per millorar "les condicions dels treballadors" i que aquests "sentin motivació pel seu treball". Encara que això pugui suposar un augment dels preus, creu que és important de cara a solucionar la falta de cambrers a Espanya.