L'Estat aprova la polèmica opció de l'enllaç alçat de la N-260 a Navata per 5,34 MEUR

El Mitma adjudica les obres de dues rotondes de l'N-II a Garrigàs i el Far d'Empordà per 1,68 MEUR

El govern espanyol ha anunciat diverses inversions en les carreteres de l'Alt Empordà aquest dijous a través de diversos comunicats. D'entrada, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha aprovat definitivament el projecte del nou enllaç de la N-260 entre els municipis d'Ordis, Navata i Vilanant.

Es tracta d'un projecte que afectarà a 500 metres i substituirà la intersecció en forma de 'T' que hi ha actualment entre la N-260 i la C-26. El projecte preveu construir un enllaç a una alçada diferent entre les dues carreteres per garantir la seguretat dels vehicles i evitar els girs creuats. A més, es construiran diversos camins per garantir l'accessibilitat de les finques properes.

Aquesta és l'opció més polèmica, més cara i que menys agrada a usuaris i veïns. D'entrada comportarà ampliar l'N-260 fins a quatre carrils, eliminar desenes d'arbres, serà necessari expropiar finques de la urbanització de Torremirona, camps de conreu i suposarà la desaparició de la pantalla acústica vegetal que existeix actualment.

Per altra banda hi ha l'adjudicació de les obres per construir dues rotondes a l'N-II al seu per Garrigàs i el Far d'Empordà. El Mitma recorda que aquest tram de nacional encara no s'ha desdoblat, si bé es projecta en un futur dotar la via de dos carrils per banda en el tram de la variant de Figueres i la seva connexió directa amb l'AP-7. Malgrat tot, el govern espanyol aposta per construir aquestes dues rotondes per substituir la intersecció actual entre la nacional i la GIV-2662 i la C-31.

Les actuacions s'emmarquen en el programa de conservació i manteniment de la xarxa de carreteres de l'Estat. El Mitma recorda que a la demarcació de Girona ja s'han invertit 60 milions d'euros des del juny del 2018 dins d'aquest programa de manteniment.