Lloret incorpora a vuit persones a través del programa Treball i Formació de les línies Dona i Ucraïna

Els contractes són d'un any de durada

L’Ajuntament de Lloret de Mar (Selva) ha incorporat aquest febrer vuit persones a través del programa Treball i Formació, que permet als participants adquirir experiència laboral mitjançant un contracte de treball, alhora que reben accions formatives. Aquest programa, cofinançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el  Ministeri de Treball i Economia Social, té com a finalitat la millora de la ocupabilitat del col·lectius als quals està adreçat, en aquest cas, el de dones i el de persones provinents d’Ucraïna amb motiu del conflicte armat.   

Els departaments municipals en els quals aquest personal desenvolupa les tasques són el Teatre de Lloret, Igualtat, Mobilitat, i Serveis Públics i Manteniment. Les tasques que duran a terme repercutiran en el benefici de la ciutadania, així com en la millora de l’espai públic. 

El programa, a més, preveu un acompanyament al llarg del període de contractació per part d’una figura de coordinació, que supervisa l’adaptació al seu lloc de treball, fa orientació laboral donant suport per facilitar el seu posterior retorn al mercat laboral. 

Jordi Orobitg, regidor de Promoció Econòmica, explica que “L’objectiu de participar en aquests programes es poder contractar i formar, per part de l’Ajuntament, a persones perquè desenvolupin tasques d’interès per la ciutat”.

I afegeix “Aquesta convocatòria, a part de diversos col·lectius de dones en situació de vulnerabilitat, està també adreçada a la població civil ucraïnesa desplaçada a Catalunya, per oferir-los un contracte laboral, l’accés als recursos bàsics, i un arrelament i suport emocional necessaris. Mitjançant un acompanyament personalitzat els hi donem eines per facilitar la seva inserció posterior al mercat laboral”. Tanmateix destaca que “Al llarg del 2023 hi ha la previsió d’acollir-se a d’altres programes d’àmbit laboral adreçats a diferents col·lectius, tal i com venim fent els darrers anys”.