Tres ferits en un xoc entre dos turismes a l'N-260 entre Navata i Ordis

És el segon accident en tres dies al mateix punt

Segon accident de trànsit en el punt negre de l'N-260 a l'encreuament amb la C-26 a cavall dels termes municipals de Navata i Ordis a l'Alt Empordà que ha tingut lloc aquesta setmana amb només tres dies de diferència. En el d'avui han topat dos turismes amb el resultat de tres persones ferides segons ha pogut saber El Gerió Digital i han confirmat fonts del cos de Bombers i el Servei Català de Trànsit (SCT).

El sinistre ha tingut lloc a les 9:15h quan, en el punt quilomètric 45,5 un dels cotxes que es volia incorporar al trànsit provinent de la C-26 ha xocat amb l'altre. Fins allà s'hi han desplaçat unitats dels Mossos d'Esquadra que han donat pas alternatiu juntament amb dues dotacions terrestres dels Bombers que han procedit a netejar la calçada.

També s'hi han desplaçat ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) que han traslladat els tres ocupants dels vehicles a l'hospital de Figueres per a ser tractats de les seves ferides.

Segon accident en tres dies

Aquesta topada és la segona d'aquesta setmana després que el dimecres a primera hora del matí van xocar un camió, una furgoneta i un turisme amb el resultat d'un ferit greu i un menys greu que van ser ingressats a l'hospital Josep Trueta de Girona.

L'accident ha tingut lloc en un indret habitual on s'hi produeixen accidents de forma habitual i s'ha convertit en un punt negre de la xarxa viària gironina. A les acaballes del 2022 l'Estat va anunciar que introduirà millores aplicant una inversió de 5,3 milions d'euros (MEUR) amb un nou projecte d'enllaç entre l'N-260 i la C-26 que han d'eliminar els riscos actuals.

El projecte constructiu, és una reivindicació realitzada des del territori a l’Estat. A través del senador altempordanès, Jordi Martí, s’ha fet palesa la necessitat de millorar aquesta intersecció per la seva perillositat i sinistralitat, així com pel volum de vehicles que la utilitzen, ja que és el punt de connexió entre l’Eix Pirinenc (N-260), l'N-II i l’autopista AP-7 a través de la C-26.

A banda d’aquest compromís, des del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana també s’han mostrat disposats a valorar altres actuacions i mesures com ara la instal·lació d’una senyalització vertical provisional per tal de reduir la perillositat i l’accidentalitat en aquest punt mentre no s’iniciï l’execució de les obres. Amb tot, han passat onze mesos i encara no s'hi ha fet cap actuació.