Generalitat, Diputació i quinze ajuntaments impulsaran l'aeroport de Girona i hi aportaran 2 MEUR

El nou organisme començarà a funcionar a partir del gener

La Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, la Cambra de Comerç de Girona i ajuntaments de la demarcació de Girona i l’Alt Maresme han escenificat aquest dimecres l’acord per impulsar la promoció de l’Aeroport Girona-Costa Brava. Es tracta d’un nou model de governança de l’aeroport, que incorporarà la participació dels ajuntaments en la presa de decisions i que vetllarà pels interessos territorials, la promoció i l’impacte econòmic de la infraestructura.

El conveni de col·laboració estarà dotat amb un pressupost de gairebé 2 milions d’euros anuals. Les seves funcions passen per treballar per l’arribada de l’alta velocitat ferroviària a l’aeroport, aconseguir la diversificació de companyies aèries, promocionar rutes, el monitoratge de la puntualitat de les aerolínies o el seguiment de l’impacte ambiental.

La trobada de l’Associació per la Promoció i el Desenvolupament de les comarques gironines (AGi) s’ha fet aquest dimecres a la seu de la Generalitat a Girona. L’AGi engloba la Generalitat, a través de la Delegació del Govern a Girona, el Departament de Territori i l’Agència Catalana de Turisme, la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava i la Cambra de Comerç de Girona. A la trobada també hi han estat convocats els ajuntaments de Lloret de Mar, Girona, Tossa de Mar, Castell-Platja d’Aro, Torroella de Montgrí, Blanes, Calonge i Sant Antoni, Castelló d’Empúries, Palafrugell, l’Escala, Vilobí d’Onyar, Santa Susanna, Calella i Pineda de Mar.

La reunió ha servit per escenificar un any de feina per consensuar l’estratègia territorial conjunta per impulsar l’Aeroport Girona-Costa Brava com a infraestructura clau que és. Una peça cabdal pel sector turístic, però que també dona valor afegit a tota l’àrea geogràfica de les comarques gironines i l’alt Maresme, generant un impacte econòmic directe i indirecte, constatant la intenció de totes les parts per ajudar a maximitzar el retorn econòmic i social d’aquesta infraestructura per la seva àrea d’influència. 

Per altra banda, ha quedat constància que l’aeroport Girona - Costa Brava ja és un aeroport competitiu en relació amb Barcelona: per les companyies aèries la majoria d’operacions requereixen de menys temps de vol i de rodatge en plataforma i, per tant, volar a Girona és més econòmic i sostenible, ja que implica menys emissions tant si és origen com destinació. A més a més, les tarifes són menors en relació amb Barcelona. Per tot això s’aplicaran aquests conceptes a l’hora de promocionar la destinació. Tots aquests factors amb l’arribada de l’alta velocitat es podran posar més fàcilment en valor, ja que l’aeroport estarà a menys de 30 minuts per accedir a Barcelona, fet que li permetrà desenvolupar-se com un veritable aeroport complementari al sistema aeroportuari català.

També s’ha aprofitat la reunió per a presentar les dades de passatgers i operacions. Les dades indiquen que l’aeroport acabarà l’any 2022 al voltant dels 1,3 milions de passatgers. Són xifres millors que els anys 2021 i 2020, amb 312.214 i 172.213 passatgers respectivament, però encara per sota les dades del 2019, quan es van registrar 1.932.181 passatgers. De fet, les companyies que operen a l’aeroport són 10, la meitat de les que operaven el 2019, i això ha de servir com a punt inicial tant per a recuperar companyies com per a treballar en nodrir-les amb arribades de més passatgers i, per tant, més operacions. 

Estudi sobre el perfil de passatgers  

Per acabar, s’ha acordat col·laborar amb la Universitat de Girona per a treballar en l’estudi impulsat per la Taula Gironina de Turisme, que pretén analitzar el perfil dels passatgers i el seu comportament una vegada han arribat a l’aeroport de Girona. Això, juntament amb la informació de l’ús que fan els gironins de l’aeroport, permetrà prendre decisions en benefici, tant del sector, com del conjunt de la societat gironina.