Pamplona alerta de la ''perillositat'' de les pilones al carril bici de Lluís Pericot a Girona

Usuaris a les xarxes denuncien que els cotxes hi segueixen aparcant al damunt

Girona va portar a terme les darreres setmanes les obres del nou carril bici a l'avinguda Lluís Pericot. El regidor no adscrit, Daniel Pamplona, ha alertat de la perillositat d'aquest vial, que al seu parer, “era previsible des que es va projectar, però ara s’ha confirmat que ho és realment”.

Fa poc més d'una setmana es van finalitzar les obres amb la instal·lació de pilones fixes d'acer H-214. El projecte de carril bici ha consistit a eliminar un carril per a vehicles de l'avinguda i convertir-la en un vial de doble sentit per a ciclistes, al costat d'un carril unidireccional. “Això suposa que les bicicletes que baixen per Lluís Pericot passen molt a prop dels cotxes que pugen”, ha explicat Pamplona. El regidor també s’ha mostrat preocupat per l’amplada del carril i pel fet que “a mitja avinguda, el carril bici canvia de direcció, i creua per davant dels cotxes cap a l’Avinguda Montilivi, que és per on continua”.

A tots aquests inconvenients hi suma la forma com s'ha decidit delimitar-ho. “Hi ha molts sistemes diferents per delimitar els carrils bici. Hi ha separadors vials asimètrics, separadors viaris tigre, diferents models de pilones flexibles, entre altres”, ha explicat Pamplona. “Cap d’aquestes modalitats de separador hauria suposat un perill ni per als usuaris del carril bici ni per als usuaris de la carretera. Però el sistema escollit sí”, ha assenyalat el regidor. Es tracta de pilones fixes d'acer, “unes pilones dures, fixes i gens flexibles, que podrien suposar un perill tant per als ciclistes com per als vehicles”.

Daniel Pamplona considera que l’actuació al carril bici de Lluís Pericot és un episodi més que demostra que el govern, “ni té un ni pla clar i consensuat de ciutat, ni una planificació de carrers ni de carrils bici”. “Es van fent pedaços i afegits i no hi ha un model urbanístic clar. Van fent sobre la marxa i d'aquesta manera no es pot governar una ciutat”, ha lamentat el regidor.

Pamplona es queixa “que no hi hagi un posicionament comú, ordenat i de futur en el tema urbanístic de la ciutat”. Explica que a l'hora de fer i executar projectes d'aquesta mida s’han de tenir en compte la fluïdesa del trànsit, la comoditat dels veïns i la quantitat d'aparcaments, entre tants altres factors.

En aquest sentit, ha recordat les obres del carrer de la Creu, on també hi ha carril bici. “Hi ha cantonades de formigó, que són molt perilloses tant per als vianants, com per als ciclistes i els vehicles, i és inacceptable la projecció que van tenir les obres en aquest carrer. Actualment, la via és molt estreta”.

Pamplona ha recordat que Sílvia Paneque (PSC) ja s’ha mostrat partidària de refer el carrer i solucionar aquestes obres que han suposat el canvi al carrer de la Creu. “Ja hi ha hagut ensurts lleus, esperem que no tenir-ne mai cap de greu, però és lamentable”, ha assenyalat Pamplona.

Crítiques a la xarxa

Diversos usuaris han reaccionat també negativament a les obres que s'han fet a l'avinguda de Lluís Pericot i han publicat fotografies on denuncien que els vehicles no respectaven el carril bici, abans i després de les pilones.

De fet, un cop instal·lats els elements metàl·lics, la distància entre ells és tan gran que permet que els cotxes passin pel mig i aparquin al damunt del carril bici, tal i com han denunciat algunes persones a través de Twitter.