Figueres encén el Nadal amb més llums, novetats familiars i la recuperació de la pista de gel

La ciutat estrena un arbre de 16,5 metres, amplia activitats i impulsa una campanya al sud de França

Figueres (Alt Empordà) prepara un Nadal amb més il·luminació, noves atraccions i un centenar d’activitats repartides per tota la ciutat. L’encesa de llums, aquest divendres 28 de novembre a la Rambla (18 h) i a la plaça de l’Església (20 h), marcarà l’inici de la programació. Entre les principals novetats destaca un arbre de 16,5 metres, un pis més alt que l’any passat i amb il·luminació renovada, pel qual es podrà passar per dins. 

La ciutat recupera set anys després la pista de gel, que funcionarà del 19 de desembre al 6 de gener, juntament amb un Parc d’Atraccions de Nadal al Clos de Fires. També tornen el Campament Reial (2 i 3 de gener), l’Escola de Patges i el tradicional concurs de fanalets, amb activitats vinculades a la Cavalcada de Reis. 

El Mercat de Nadal de la Rambla obrirà aquest divendres i fins al 24 de desembre, amb una vintena d’expositors i una programació complementària de gòspel, dansa i espectacles familiars. A la part baixa de la Rambla s’hi instal·larà la Caseta Màgica, amb tallers de manualitats i la presència d’en Fumera i la Nadalina. A més, Figueres incorpora nous punts d’enllumenat, photocalls nadalencs i arbres naturals decorats per alumnat de l’Institut Narcís Monturiol. 

Les activitats s’estendran també als barris, amb espectacles i jocs entre el 27 i el 30 de desembre. La programació inclou el mapping de Nadal (20 i 21 de desembre), el Gran Tió (23 de desembre) i la Dona dels Nassos (31 de desembre). Els museus i equipaments culturals de la ciutat —Museu de l’Empordà, Biblioteca Fages de Climent, Museu del Joguet de Catalunya i Figueres a Escena— oferiran contes, tallers, espectacles i activitats especials. 

Figueres recupera també les rutes de llums dalinianes, inspirades en dibuixos de Salvador Dalí, amb visites guiades a partir del 5 de desembre. 

Paral·lelament, l’Ajuntament impulsa una campanya promocional al sud de França, amb accions publicitàries fins a finals de gener, amb la voluntat d’atraure visitants durant les festes i període de rebaixes, combinant oferta comercial i cultural.