Els enginyers de camins defensen prohibir els camions a l'N-II

Els tècnics aposten per fer de la carretera una via d'alta capacitat, velocitat reduïda i ús local en comptes d'una autovia

El portaveu de la Comissió de Transports del Col·legi d'Enginyers de Camins, Xavier Abadia, ha defensat desviar els camions de la N-II cap a l'AP-7, com han pactat la Generalitat, l'Estat i Abertis. En una roda de premsa aquest dijous, Abadia ha advocat per aquesta possibilitat "necessària i urgent" davant les "poques possibilitats" que el Foment executi el desdoblament de la N-II a curt termini.

L'enginyer també ha qüestionat convertir la N-II en una autovia un cop els camions passin per l'AP-7: "No passa enlloc del món que hi hagi una via de pagament i una de gratuïta al costat. Es podria fer un arranjament molt més barat amb una via d'alta capacitat, velocitat reduïda i limitada al trànsit local". Abadia ha criticat que aquesta solució de fer dues vies paral·leles, una de pagament i una gratuïta, està estesa a l'Estat i ha posat com a exemple les autovies radials de Madrid. "Són recursos que es podrien destinar a fer altres infraestructures més necessàries", ha defensat. Per la seva banda, el degà del Col·legi, Josep Oriol, ha explicat que "el problema és el greuge comparatiu: si s'ha fet a altres llocs, perquè no es fa aquí?".

Tanmateix, els enginyers de camins han defensat una solució tècnica i asseguren que el desdoblament de la N-II "no és tant urgent si s'aconsegueix traspassar trànsit pesant a l'autopista de manera que es redueixi l'accidentalitat", en paraules d'Abadia.

El tècnic ha explicat que "la decisió de fer passar els camions per l'AP-7 és provisional, però un disseny diferent de la N-II ja desincentivaria els pas de vehicles pesants". Abadia proposa solucions dissuasòries com afegir rotondes o reduir la velocitat màxima a la via per dificultar el pas dels camions per la N-II.