De bones a primeres, semblaria que la premsa esportiva està o hauria d’estar a anys llum del món del cor. Des de fa alguns anys, no obstant, les tertúlies esportives venen a recordar cada vegada més i més els formats i maneres que adopten els protagonistes del món rosa. Aquest fenomen es pot explicar des de causes molt diverses, però no a tothom sembla agradar-li.
Analitzem les tendències que ha anat adoptant la premsa esportiva, així com les fites que poden explicar aquesta realitat.
Comparacions inevitables entre ambdós tipus de premsa
La filtració d'informació suposadament confidencial, els paparazzis a la sortida de determinats llocs, les tertúlies eternes en platós de televisió, les elucubracions sobre xifres i sous o sobre casaments, ruptures i altres esdeveniments no relacionats amb el món de l'esport... Tots ells són fenòmens que poden trobar-se indistintament a la premsa de l'esport o del cor.
No és difícil trobar les similituds entre uns i altres mitjans, ja que de vegades arriben a confondre's fins i tot els temes i les qüestions que s'haurien de tractar en uns i altres espais: els esportistes són portada de la premsa rosa en no poques ocasions, tal com també a les revistes esportives poden arribar a tractar-se sovint matèries llunyanes al camp de joc.
Aquesta nova manera de tractar l’esport... ¿agrada o desagrada?
Diu el refrany que per a gustos hi ha els colors, així que aquesta transformació de la premsa esportiva troba partidaris i detractors en totes les edats. La publicitat ha jugat sempre un paper protagonista en aquesta transformació mediàtica e informativa. Convertir els jugadors en imatge de reputades marques de roba, perfum o fins i tot de Betfair casa de apuestas ha fet que les seves figures s'erigeixin en un reclam propagandístic que va més enllà de l'esport.
Els negocis i els projectes que molts d’aquests esportistes han pogut emprendre fora del terreny de joc també faciliten que els mitjans esportius no sempre es centrin en la seva matèria preferent. Les inversions financeres d’alguns jugadors, però també els fraus, les irregularitats i els escàndols amb Hisenda o la justícia en el cas d’altres, fan que la premsa esportiva pugui ser molt més que esport: qualsevol cosa por ser notícia esportiva. També la internacionalització de l'actualitat i de les curiositats fa que sempre sigui més fàcil tenir de què parlar, ja que les notícies a mediatitzar poden arribar en qualsevol moment des de qualsevol part del planeta.
Tot plegat, l'objectiu últim d'aquestes transformacions és captar l'atenció del públic: la dels aficionats en particular, però la de tot el món en general. Pot ser que les tertúlies esportives o pàgines webs com https://www.betfair.es/sport/ arribin als aficionats més que a un altre tipus de públic, però el cert és que les tendències que crea la febre de l'esport són presents en molts altres àmbits menys evidents, com l’estètica i l’aparença del jovent, entre altres.