Gianmarco Ercoli porta al podi el cotxe de la polèmica

L'italià Gianmarco Ercoli, va aconseguir el segon lloc absolut en la categoria PRO al circuit de València a la primera prova de la NASCAR Whelen Euro Series. Al comandament del Chevrolet Camaro #54, propietat de l'equip CAAL Racing i patrocinat per Escort Advisor, el primer cercador d'escorts d'Europa, va patir una fallada a la seva caixa de canvis i una penalització inesperada.

El jove de 27 anys, a la terna de favorits després del seu segon lloc en l'edició del 2021, va patir una avaria a la caixa de canvis a la 1a cursa de dissabte després d'una sortida excel·lent: en un quart d'hora l'equip de mecànics va reemplaçar la caixa de canvis. Mr. Clean, com se'l coneix als circuits, va tornar a la pista, no només aconseguint recuperar temps, sinó fins i tot marcant la volta ràpida, assegurant-se la pole position a la 2a cursa del diumenge.

El segon dia de competició, l'espectacular batalla al circuit Ricardo Tormo va ser entre Ercoli i Alon Day, el pilot israelià, al volant de l'acte #24. A quatre voltes del final i amb l'entrada del cotxe de seguretat, la direcció va imposar la penalització a Ercoli per no respectar els límits de la pista.

Cinc segons de penalització feien caure Ercoli fins a la sisena posició. Però després de quatre hores, la situació va fer un gir: La Direcció de carrera i el Comitè Directiu de NASCAR Whelen Euro Series, van anul·lar les sancions. Day va ser declarat guanyador de l'última cursa del cap de setmana, mentre que Ercoli va pujar al segon lloc de la classificació general darrere de l'israelià i per davant del seu company d'equip Nicolò Rocca, que va passar del primer al tercer lloc.

"Estic molt satisfet amb el treball realitzat durant el període hivernal, hem millorat la nostra posada a punt en circuits principalment amb corbes ràpides, on en edicions anteriors vam ser menys competitius" comenta Gianmarco Ercoli, "crec que hem aconseguit aquest objectiu ja que a la cursa 1 vam anar els més ràpids i tots els cotxes de l'equip van aconseguir excel·lents resultats. A la cursa 1 vam tenir aquest petit contratemps, però ho vam recuperar amb una excel·lent intervenció mecànica que ens va permetre no desaprofitar un cap de setmana sencer, diguem que la cursa 1 va ser una classificació amb més tensió per a nosaltres".

"A la cursa 2 vam ser molt bons gestionant la temperatura dels pneumàtics de principi a fi, inclosos els dos reinicis. El nostre objectiu era aconseguir inicialment marcar la diferència a la cursa final i ho estàvem aconseguint. Fins a dues voltes per al final quan van arribar diverses decisions errònies per part dels comissaris, però vam arribar a una excel·lent segona posició que cada cop ens emociona més de cara a Brands Hatch. Gràcies a tot el staff de CAAL Racing i al patrocinador Escort Advisor".

La controvèrsia s'ha desenvolupat al voltant del Chevrolet Camaro # 54: el cotxe, de fet, està patrocinat per Escort Advisor. La presència del primer cercador d´escorts d´Europa no va ser ben rebuda per les autoritats polítiques valencianes, que persegueixen l´objectiu d´abolir la prostitució. Uns dies abans de la cursa, quan es va publicar la fotografia del cotxe als diaris, es va imposar el canvi de la carrosseria, sota l'amenaça de la retirada de la competició: el logo del patrocinador va quedar tapat finalment a l'equipació dels pilots, el cotxe i, fins i tot, el pàdoc.