Els primers trens amb passatgers han començat a circular aquest matí per les vies del TAV entre Figueres i Barcelona. Després de la inauguració oficial de la línia que es va fer dimarts, avui els usuaris han pogut estrenar els trens. Segons el responsable de l'alta velocitat a Barcelona, Félix Martín, en aquest primer dia Renfe ja ha venut més de mil bitllets per als trens de mitja distància Avant i més de 250 d'alta velocitat, amb Madrid com a destinació més sol·licitada.
Martín ha destacat que esperen que el servei sigui ben acollit entre els ciutadans de Girona, Figueres i rodalies i ha destacat que, en el cas dels Avant, estan especialment pensats perquè les persones que es desplacen diàriament a Barcelona deixin el cotxe a casa. "Els ho volem posar fàcil i estalviar-los temps i diners", ha destacat Martín que remarca que hi ha abonaments setmanals que ofereixen deu viatges per 6,91 euros de Barcelona a Girona i per 8,89 fins a Figures. A més, la companyia ha llençat més de 60.000 places promocionals que permeten, per exemple, anar de Girona a Madrid per només 38 euros.
Bon ritme de vendes
La companyia ha venut fins al moment més de 7.500 bitllets des de Girona o Figueres, dels quals 5.000 corresponen a trens d'alta velocitat de la línia Madrid-Barcelona-Frontera francesa i la resta de serveis Avant que uneixen Barcelona amb Girona i Figueres. Diàriament, passaran per les estacions de Girona i Figueres nou trens per sentit. Renfe ofereix les modalitats d'AVE i Avant en un mateix comboi però amb tarifes diferenciades, ja que els serveis de mitja distància Avant són més econòmics. Diàriament s'han programat divuit freqüències del servei de mitja distància Avant i setze d'alta velocitat fins a Madrid. És a dir, només un dels nou trens per sentit que passen per Girona i Figueres no arriba fins a Madrid i té com a final d'estació Barcelona.
Renfe també ha previst que entre els trens que operen aquesta línia n'hi hagi dos per sentit que permetin fer la connexió amb França. Per anar fins a París, cal fer transbordament a l'estació de Figueres-Vilafant per tal de canviar a un tren de l'alta velocitat francesa que arriba fins a París. La connexió directa entre Madrid i París no es podrà fer fins a l'abril perquè s'estan homologant els combois espanyols amb els francesos.
Si cal, els horaris es poden variar
Pel que fa als horaris, Martín ha explicat que han intentat cobrir les franges que consideren que hi ha més demanda però ja ha avançat que si els usuaris demanen canvis -alguns ja han alertat que els horaris no estan pensats per entrar a treballar a les hores en punt a Barcelona-, la companyia pot variar-los.
Entre els usuaris que agafaven aquest matí el TAV a l'estació de Girona hi havia passatgers que, fins avui, havien fet servir els serveis de mitja distància. Ara, aquelles persones que viatgen diàriament a Barcelona fan el trajecte amb només 37 minuts, mentre que en un tren de mitja distància la durada és d'uns vuitanta minuts. El trajecte Figueres-Barcelona amb TAV es completa amb 53 minuts, mentre que amb un tren convencional es tarda una hora i 50 minuts. "Em puc llevar una hora més tard i arribo a la mateixa hora que abans a Barcelona", destacaven alguns dels usuaris que aquest matí estrenaven el servei.
Martín ha destacat que esperen que el servei sigui ben acollit entre els ciutadans de Girona, Figueres i rodalies i ha destacat que, en el cas dels Avant, estan especialment pensats perquè les persones que es desplacen diàriament a Barcelona deixin el cotxe a casa. "Els ho volem posar fàcil i estalviar-los temps i diners", ha destacat Martín que remarca que hi ha abonaments setmanals que ofereixen deu viatges per 6,91 euros de Barcelona a Girona i per 8,89 fins a Figures. A més, la companyia ha llençat més de 60.000 places promocionals que permeten, per exemple, anar de Girona a Madrid per només 38 euros.
Bon ritme de vendes
La companyia ha venut fins al moment més de 7.500 bitllets des de Girona o Figueres, dels quals 5.000 corresponen a trens d'alta velocitat de la línia Madrid-Barcelona-Frontera francesa i la resta de serveis Avant que uneixen Barcelona amb Girona i Figueres. Diàriament, passaran per les estacions de Girona i Figueres nou trens per sentit. Renfe ofereix les modalitats d'AVE i Avant en un mateix comboi però amb tarifes diferenciades, ja que els serveis de mitja distància Avant són més econòmics. Diàriament s'han programat divuit freqüències del servei de mitja distància Avant i setze d'alta velocitat fins a Madrid. És a dir, només un dels nou trens per sentit que passen per Girona i Figueres no arriba fins a Madrid i té com a final d'estació Barcelona.
Renfe també ha previst que entre els trens que operen aquesta línia n'hi hagi dos per sentit que permetin fer la connexió amb França. Per anar fins a París, cal fer transbordament a l'estació de Figueres-Vilafant per tal de canviar a un tren de l'alta velocitat francesa que arriba fins a París. La connexió directa entre Madrid i París no es podrà fer fins a l'abril perquè s'estan homologant els combois espanyols amb els francesos.
Si cal, els horaris es poden variar
Pel que fa als horaris, Martín ha explicat que han intentat cobrir les franges que consideren que hi ha més demanda però ja ha avançat que si els usuaris demanen canvis -alguns ja han alertat que els horaris no estan pensats per entrar a treballar a les hores en punt a Barcelona-, la companyia pot variar-los.
Entre els usuaris que agafaven aquest matí el TAV a l'estació de Girona hi havia passatgers que, fins avui, havien fet servir els serveis de mitja distància. Ara, aquelles persones que viatgen diàriament a Barcelona fan el trajecte amb només 37 minuts, mentre que en un tren de mitja distància la durada és d'uns vuitanta minuts. El trajecte Figueres-Barcelona amb TAV es completa amb 53 minuts, mentre que amb un tren convencional es tarda una hora i 50 minuts. "Em puc llevar una hora més tard i arribo a la mateixa hora que abans a Barcelona", destacaven alguns dels usuaris que aquest matí estrenaven el servei.