L'autovia A-26, que ressegueix el traçat de l'actual N-260 (o Eix Pirinenc) ha de creuar tot l'Empordà i part de la Garrotxa, i connectar Figueres, Besalú i Olot. L'únic tram que s'ha construït fins ara és el que connecta l'enllaç d'Olot Nord amb el de la N-260 i la C-66, a Besalú (Garrotxa).
La construcció d'aquesta carretera, que executa l'Estat, és una de les que acumula més retards a les comarques gironines (al costat d'altres com l'N-II). Precisament, l'obra ha generat polèmica i les crítiques d'ajuntaments, ecologistes i pagesos.
Ara, el Ministeri de Foment ha completat un tràmit més. Això sí, burocràtic i no sobre terreny. L'Estat ha adjudicat la redacció del projecte de l'A-26 al tram comprès entre Cabanelles (Alt Empordà) i Figueres. Comprèn 9,7 quilòmetres, tindrà quatre enllaços i deu estructures.
La redacció del projecte s'ha adjudicat quan fa ja més d'un any que va sortir a concurs (en concret, el setembre del 2011). El canvi de govern estatal, però, va suposar que es frenessin totes les adjudicacions i que algunes quedessin congelades, perquè el PP volia estudiar-les amb detall.
Ara, el Ministeri de Foment ha desencallat l'adjudicació del projecte, que s'ha fet per 1.092.848,03 euros. Les dues parts -l'Estat i la UTE- van signar el contracte el passat dia 4 de desembre, i ara les enginyeries començaran a redactar els documents i plànols.
L'adjudicació s'ha fet per gairebé mig milió d'euros menys del valor que va sortir publicat a l'anunci inicial (i que era d'1,46 MEUR). Segons indica l'Estat, el motiu pel qual s'ha escollit la UTE perquè redacti el projecte és perquè va presentar "l'oferta econòmica més avantatjosa".
Un tràmit més, però cap certesa
Tot i que s'hagi adjudicat la redacció del projecte de l'A-26 entre Cabanelles i Figueres, però, això no vol dir que l'obra sigui una realitat a curt termini. I més, si es té en compte la situació econòmica actual. De fet, a la demarcació, també hi ha casos d'altres trams que han superat aquest tràmit i on encara no hi ha cap màquina sobre terreny. Per exemple, al tram nord de l'N-II.
Entre setembre i octubre del 2008, l'Estat va adjudicar la redacció dels projectes definitius de la futura A-2 entre Bàscara i Agullana. En total, es tracta de tres trams que sumen 35,34 quilòmetres. De moment, però, aquí res s'ha mogut. I no només això, sinó que arran de la retallada en infraestructures, l'Estat va aturar l'estiu del 2010 el desdoblament de l'A-2 entre Medinyà i Orriols (de 3,4 quilòmetres), que ja s'estava executant.
La construcció d'aquesta carretera, que executa l'Estat, és una de les que acumula més retards a les comarques gironines (al costat d'altres com l'N-II). Precisament, l'obra ha generat polèmica i les crítiques d'ajuntaments, ecologistes i pagesos.
Ara, el Ministeri de Foment ha completat un tràmit més. Això sí, burocràtic i no sobre terreny. L'Estat ha adjudicat la redacció del projecte de l'A-26 al tram comprès entre Cabanelles (Alt Empordà) i Figueres. Comprèn 9,7 quilòmetres, tindrà quatre enllaços i deu estructures.
La redacció del projecte s'ha adjudicat quan fa ja més d'un any que va sortir a concurs (en concret, el setembre del 2011). El canvi de govern estatal, però, va suposar que es frenessin totes les adjudicacions i que algunes quedessin congelades, perquè el PP volia estudiar-les amb detall.
Ara, el Ministeri de Foment ha desencallat l'adjudicació del projecte, que s'ha fet per 1.092.848,03 euros. Les dues parts -l'Estat i la UTE- van signar el contracte el passat dia 4 de desembre, i ara les enginyeries començaran a redactar els documents i plànols.
L'adjudicació s'ha fet per gairebé mig milió d'euros menys del valor que va sortir publicat a l'anunci inicial (i que era d'1,46 MEUR). Segons indica l'Estat, el motiu pel qual s'ha escollit la UTE perquè redacti el projecte és perquè va presentar "l'oferta econòmica més avantatjosa".
Un tràmit més, però cap certesa
Tot i que s'hagi adjudicat la redacció del projecte de l'A-26 entre Cabanelles i Figueres, però, això no vol dir que l'obra sigui una realitat a curt termini. I més, si es té en compte la situació econòmica actual. De fet, a la demarcació, també hi ha casos d'altres trams que han superat aquest tràmit i on encara no hi ha cap màquina sobre terreny. Per exemple, al tram nord de l'N-II.
Entre setembre i octubre del 2008, l'Estat va adjudicar la redacció dels projectes definitius de la futura A-2 entre Bàscara i Agullana. En total, es tracta de tres trams que sumen 35,34 quilòmetres. De moment, però, aquí res s'ha mogut. I no només això, sinó que arran de la retallada en infraestructures, l'Estat va aturar l'estiu del 2010 el desdoblament de l'A-2 entre Medinyà i Orriols (de 3,4 quilòmetres), que ja s'estava executant.