Blanes signa un conveni amb la SAREB per disposar de pisos de lloguer social

La societat ja ha cedit deu habitatges que en aquests moments es troben ocupats

L’Ajuntament de Blanes ha signat un conveni de col·laboració amb la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) per a poder regularitzar la situació de 10 famílies del municipi que actualment ja ocupen els pisos propietat d'aquesta entitat.

A partir d'aquí l'objectiu és seguir negociant amb la SAREB per disposar de més pisos, tant ocupats com buits, per seguir donant resposta a la mancança que pateixen les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica i social. El conveni contempla que durant quatre anys la societat cedeix la propietat temporal d’aquests deu primers pisos a l’Ajuntament de Blanes. Durant aquest temps, el consistori blanenc passarà a gestionar-los a través del pagament de lloguers socials que, en cas que es tracti de pisos ocupats serà de 75 euros al mes i, si no ho estan, de 125 euros al mes.

Els deu primers habitatges cedits per SAREB a l’Ajuntament Blanes s’ha comprovat que estan ocupats per famílies que ara podran regularitzar la seva situació a través del consistori. El requisit que han de complir per seguir fent-ho és que siguin usuaris de Serveis Socials al municipi, un extrem que també s’ha comprovat que és així. El conveni s’ha impulsat des de les àrees municipals d’Acció Social i el Gabinet d’Alcaldia.

La renda que pagaran els inquilins s’ajustarà al seu nivell d’ingressos, de manera que el preu que paguin les famílies sigui assequible, d’acord amb els ingressos que percep la unitat familiar.

L’Ajuntament de Blanes s’haurà d’encarregar de regularitzar la situació de les famílies que estan ocupant actualment els pisos cedits, i que ara per ara no disposen de cap contracte de lloguer o propietat. D’altra banda, despeses com l’assegurança, contribucions a la comunitat i reparacions extraordinàries correspondran a la SAREB, mentre que el consistori assumirà les que tenen a veure amb la gestió dels habitatges, així com del seu manteniment ordinari, mesures per a la prevenció d’ocupacions il·legítimes, Impost de Béns Immobles (IBI) i altres tipus de despeses.