Palafrugell desafia la pandèmia i impulsa La Garoinada en el seu 30è aniversari

Tot i les restriccions, els establiments participants han decidit tirar endavant la campanya

La campanya gastronòmica La Garoinada 2021 s'ha presentat avui a l’Hotel Alga de Calella de Palafrugell (Baix Empordà). La Garoinada, que se serveix a partir d’avui a 11 restaurants del municipi, celebra aquest any la seva 30a edició. Els representants dels establiments participants van decidir, en una reunió dimecres passat, mantenir la celebració d’aquesta campanya gastronòmica emblemàtica Catalunya, malgrat les actuals restriccions a la restauració i de mobilitat marcades pel Govern de la Generalitat.

Segons Joan Vigas, primer tinent d’alcalde i regidor delegat de l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP), “La Garoinada 2021 té un component especial, a banda que arriba ja a la seva 30a edició i és una de les majors tradicions a Catalunya, aquest any és una mostra més de l’esforç de l’IPEP per seguir ajudant el teixit empresarial local, en aquest cas el sector de la restauració que tant està patint durant la pandèmia”. “Ara per ara, ens centrem en la població local, que és un públic fidel de La Garoinada. I esperem que ben aviat, puguem tornar a rebre a totes aquelles persones d’altres indrets que visiten Palafrugell a l’hivern per gaudir de les garoines” conclou Joan Vigas.

Aquest any participen a La Garoinada onze de restaurants del municipi que ofereixen un menú compost per un entrant de garoines, un plat principal de “Catxoflino” o bé un plat alternatiu, unes postres de cítrics i cafè. Aquests menús aniran maridats amb vins del celler Espelt. El preu del menú varia entre 40€ i 48€, depenent de l‘establiment. El restaurants participants en aquesta edició són: L’Arc, La Xicra i Xadó (de Palafrugell), Bellacosta, El Far, La Llagosta, Llafranc i Terrassa Terramar (de Llafranc), El Balcó de Calella, El Càntir i Les Voltes de Calella by Es Portal (de Calella de Palafrugell).

Es mantenen les diferents fórmules que inclouen el menú i l’allotjament en algun dels hotels del municipi, a l’espera que en els prop de 3 mesos de campanya les mesures es flexibilitzin i poder atraure persones de fora. Aquesta opció es complementa amb una activitat a escollir entre una sortida en vaixell d’època (el Rafael) o una excursió de senderisme, per conèixer l’entorn de la mà d’un expert del territori. A més a més de rebre un talonari de tiquets que permet visitar els diferents equipaments culturals del municipi (Fundació Josep Pla, Fundació Vila Casas Can Mario, Museu del Suro i Jardí Botànic de Cap Roig), un tiquet per a la piscina municipal i un val de descompte per comprar a Vins i Licors Grau, patrocinador de la campanya.

El cartell

El cartell de la campanya 2021 presenta una imatge trencadora, sense cap garoina i amb la denominació del producte com element diferenciador. Malgrat la polèmica generada en un primer moment, els establiments que participen a la campanya van decidir apostar per aquesta creació de l’artista Enric Farrés que mostra un eriçó de bosc.

La imatge de l’eriçó de bosc serveix com a metàfora sobre les denominacions que reben les garoines als diferents municipis del territori català. Al mateix temps, també serveix per reivindicar que el nom de “Garoina” s’ha acabat convertint en un referent arreu del país malgrat només s’esmenta així en una petita zona de l’Empordà i l’element tradicional que sempre ha estat característic de la campanya.